دنیای فناوری و شبکه

۴۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

خرید انواع کابل شبکه با قیمت مناسب

کابل شبکه

خرید کابل شبکه:

کابل شبکه از جمله تجهیزات پسیو شبکه است که مفهوم گسترده‌ای از انواع کابل‌های مورد استفاده در شبکه‌های مختلف است. این کابل‌ها برای اتصال و انتقال اطلاعات بین یک شبکه و رایانه استفاده می‌شود. کابل های شبکه را کابل های زوج به هم تابیده یا Twisted pair می نامند که در آن کابل ها به صورت زوج به یکدیگر تابیده شده اند.

 

کابل شبکه چیست:

درواقع این کابل ها سبب ارتباط میان دستگاه های مختلف در شبکه مانند سرورها، سوئیچ شبکه،روترها، کامپیوترهای مختلف، سایر تجهیزات برای انتقال اطلاعات می گردند.کابل شبکه به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات استفاده می‌شود. پس کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود. این کابل ها دارای تنوع زیادی با یکدیگر دارند که ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل در رابطه با آنان صحبت کنیم.

ساختار کابل شبکه:

  1. مغذی کابل شبکه: از اصلی ترین بخش یک کابل شبکه مغذی آن است  که به وسیله روکش کابل احاطه شده است. این مغذی رسانا است و وظیفه آن انتقال اطلاعات و دیتا در داخل شبکه است.
  2. روکش خارجی کابل شبکه: این روکش از رشته سیم های درون کابل در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما و ... محافظت می کند.
  3. تفکیک کننده یا Cross-Web: این بخش به صورت پلاستیکی برای جلوگیری از نویز درون کابل قرار دارد و زوج ها را از یکدیگر جدا می کند.
  4. رشته سیم های تابیده درون کابل : 8 رشته سیم که به صورت زوج های دوتایی و رنگ های مختلف به هم تابیده شده اند که وظیفه اصلی کابل شبکه که همان ارسال و دریافت اطلاعات نیز می باشد را انجام می دهد. تابیده بودن رشته سیم های زوج باعث کاهش نویز و تداخلات الکترومغناطیسی می شود.
  5. لایه محافظ یا شیلد: لایه ای محافظ برای کاهش نویز در کابل شبکه با توجه به نوع کابل در شکل های مختلف از جنس پلاستیک و فویل است.
  6. اتصال به زمین: سیم ارت، یک سیم فلزی برای انتقال نویز به خارج از کابل و جلوگیری از تداخل الکتریکی بین زوج های به هم تابیده می باشد که در بعضی از کابل ها قرار دارد.

 

 

انواع کابل شبکه

انواع کابل شبکه بر اساس رشته سیم کابل:

  • کابل شبکه مسی:

کابل های مسی، سیگنال را با استفاده از جریان الکتریکی و ولتاژ منتقل می کنند. اکثراً از این کابل ها در سیم کشی ها کوتاه مانند فواصل بین کامپوترها و داخل داکت ها استفاده می شود. لازم به ذکر است که هر چه میزان مس به کار رفته در این کابل ها بیشتر باشد، پهنای باند آن نیز بیشتر خواهد شد.

انواع کابل مسی عبارتند از:

  1. کابل کواکسیال که شامل Thinnet و Thicknet است و در صنایع بیشتر استفاده می‌شود.
  2. کابل زوج سیم به هم تابیده Twistet Pair که شامل دو نوع است که مفصل در بالا آن را بررسی کردیم.
  • کابل شبکه فیبر نوری:

فیبر نوری از جنس شیشه (یا پلاستیک) است که سیگنال های نوری در آن حرکت می کنند. بعد از آن روکش بعدی که از جنس شیشه یا پلاستیک می باشد و دارای ضریب شکست متفاوتی است که باعث برگشت نور منعکس شده به داخل هسته می شود. کابل فیبر نوری معمولا توسط Coting که یک لایه ی محافظتی در برابر شرایط محیطی است، پوشیده شده است.

انواع کابل شبکه بر اساس محیط:

انواع کابل شبکه که براساس محیطی که در آن استفاده میشوند به دو دسته تقسیم بندی میشوند که عبارتند از:

  1. کابل شبکه داخلی یا Indoor: این مدل از کابل های شبکه برای دورن ساختمان و سازمان ها استفاده میشود. روکش این مدل از کابل شبکه داخلی معمولا از جنس PVC یا LSZH است.
  2. کابل شبکه خارجی یا Outdoor: این مدل از کابل های شبکه در مقابل عوامل محیطی مثل : سرما، گرما، نور خورشید، ضربات و غیره ... مقاوم هستند. کابل های outdoor دارای لایه های محافظتی مانند PVC، Steel Armored، PE هستند که جهت استفاده در فضاهای خارجی در انواع مختلف تاسیسات به کار گرفته میشوند.

منبع: 

خرید انواع کابل شبکه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل C9200-24P-E

سوئیچ سیسکو C9200-24P-E

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو C9200-24P-E:

سوئیچ سیسکو C9200-24P-E از سری سوئیچ های 9200 سیسکو که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. کمپانی cisco از معروف ترین برند ها در زمینه تجهیزات شبکه خصوصا سوئیچ های شبکه است. سوئیچ سیسکو c9200 از سری سوئیچ های خانواده محبوب catalyst هستند که دارای مزیت های فراوانی نسبت به سایر سری این کمپانی می باشند.

این سری از سوئیچ های سیسکو دارای قابلیت های +PoE، پاور و فن اضافی، Stacking با پهنای باند حداکثر تا 160 گیگابیت بر ثانیه، uplinkهای ماژولار، پشتیبانی از ویژگی های لایه 3 و Cold patching می‌باشند، پس در نتیجه یک راه حل بی نظیر در صنعت با انعطاف پذیری متفاوت و معماری قابل ارتقا برای دسترسی مقرون به صرفه و گزینه‌ای بسیار مناسب برای سازمان ها و شرکت های متوسط تا بزرگ و شعب دفاتر است.

 

معرفی سوئیچ سیسکو C9200-24P-E:

سوئیچ سیسکو C9200-24P-E یک سوئیچ شبکه +PoE است که از بدنه فلزی مقاوم و مستحکم در ابعاد 35×445×44 میلیمتر تولید شده و با وزنی برابر با 55 کیلوگرم به صورت رکمونت می باشد. به این معنی که امکان نصب بر روی رک شبکه را دارد و به‌صورت رک مونت می باشد.

این سوئیچ شبکه به 24 پورت شبکه با قابلیت +PoE مجهز شده که از استاندارد IEEE 802.3at پشتیبانی می کند و می تواند برق و دیتا را با حداکثر توان 30 وات بر روی کابل انتقال دهد. همچنین مجهز به یک اسلات از نوع ماژول Uplink می باشد.

سوئیچ سیسکو C9200-24P-E میتواند دیتا را در پهنای باند سوئیچینگ 128 گیگابیت بر ثانیه با حداکثر نرخ 190.4 میلیون بسته بر ثانیه را ارسال نماید. منبع تغذیه این محصول با ولتاژ برق شهری کار می کند که میزان توان برق مصرفی آن برابر با 600 وات می باشد.

ویژگی های کلی سوئیچ های سری 9200 سیسکو:

  • 48 یا 24 پورت با قابلیت +Power over Ethernet Plus) PoE) انعطاف پذیری با واحدهایی با قابلیت جابه جایی (FRU) و منبع تغذیه اضافی، فن ها و uplinkهای ماژولار
  • گزینه های downlink انعطاف پذیر با داده، +PoE یا mGig
  • کارایی عملیاتی با stacking نسل قبلی اختیاری، پشتیبانی از stacking با پهنای باند تا 160 گیگابیت در ثانیه
  • UADP 2.0 Mini با CPU یکپارچه، مقیاس بهینه با ساختاری کم هزینه تر به مشتریان ارائه می دهد.
  • امنیت پیشرفته با رمزگذاری AES-128 MACsec، تقسیم بندی مبتنی بر سیاست (policy-based segmentation) و سیستم های قابل اعتماد (and trustworthy systems).
  • قابلیت های لایه 3 از جمله OSPF ،EIGRP ،ISIS ،RIP و دسترسی مسیریابی شده (routed access).
  • نظارت بر شبکه پیشرفته با استفاده از تکنولوژی Full Flexible NetFlow

 

ویژگی های سوئیچ سیسکو C9200-24P-E:

  • ابعاد: 35×445×44میلیمتر
  • وزن: 55 کیلوگرم
  • جنس بدنه : فلز
  • نوع محفظه: به صورت رکمونت
  • عملکرد لایه: 3
  • بافر: 4GB
  • رم : 4GB
  • تعداد کل پورت ها: 24 پورت +PoE
  • پورت ها آپلینک: 24xGigabit Ethernet PoE+ ،1xExpansion Slot
  • نوع اسلات توسعه: Uplink Module
  • پهنای باند سوئیچینگ: 128Gbps
  • نرخ ارسال دیتا: 190.4Mpps
  • استاندارد پی او ایی: +IEEE 802.3at ،PoE
  • حداکثر توان پورت های PoE: حداکثر 30 وات
  • منبع تغذیه: برق شهری
  • توان برق مصرفی: 600 وات

منبع: 

خرید سوئیچ سیسکو مدل C9200-24P-E

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

رم سرور اچ پی مدل DDR4-2133P 32GB

رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB

مشخصات و اطلاعات رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB:

رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB یک محصول ساخته شده توسط شرکت HP است، که دارای حافظه های 8، 16، 32 و 64 گیگابایت بوده و در بازار تجهیزات شبکه عرضه و به فروش میرسد. کلمه RAM مخفف عبارت Random Access Memory و به معنی حافظه ی دسترسی تصادفی می باشد.

این حافظه برای ذخیره سازی موقت اطلاعات و داده ها به کار می رود. پردازنده داده ها و اطلاعاتی که نیاز دارد را از رم می خواند و اگر این اطلاعات را پیدا نکرد به هارد سیستم مراجعه می کند. اطلاعات و داده های ذخیره شده در حافظه رم با قطع برق و یا خاموش شدن سیستم از بین می روند. همانطور که میدانید رم سرور یکی از مهم ترین بخش های سرور می باشد.

این رم سرور دارای تکنولوژی منحصر به فرد ECC است، ECC به اصطلاح خطاهایی گفته میشود که در برخی از کامپیوتر ها باعت هنگ کردن سیستم می شود. ECC این قابلیت را دارد که بهره وری و سرعت سیستم شما را بهبود بخشد و شما می توانید آن را در سرور های نسل G9 استفاده کنید.

عملکرد رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB به این صورت است که برای نگهداری اطلاعات موقت، زمانی که سیستم عامل در حال بوت شدن است و همه برنامه های آن در حال اجرا می‌باشند، ابتدا روی این حافظه‌ ذخیره شده تا سرعت پردازش را افزایش دهد و در دسترس CPU قرار گیرد.

این قابلیت خاص و کارایی بالا را تنها در رم سرور اچ پی نظاره گر خواهید بود. هنگامی که شما HPE SmartMemory را انتخاب می کنید علاوه بر داشتن کیفیت بالا، قابلیت اطمینان با اعتماد به نفس بالایی سرور اچ پی خود را مدیریت می کنید. رم با ظرفیت 32 گیگ تقریبا از پر کاربردترین رم هایی می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB توانایی سریع خواندن و نوشتن دارد و سبب دسترسی سریع سرور، به اطلاعات شده تا CPU با سرعت بیشتری دستورات را دریافت و همچنین پردازش کند. به‌طور کلی می‌توان گفت تمامی عملیات برنامه‌ها و دستوراتی که باید ازطریق CPU سرور پردازش شوند داخل RAM در انتظار می‌مانند. در این پردازش ها میزان رم بر سرعت پردازش اطلاعات تاثیر دارد. 

ویژگی های رم سرور اچ پی  DDR4-2133P 32GB:

  • پارت نامبر: 752369-081
  • نوع حافظه: DDR4
  • فرکانس رم سرور: 2133 مگاهرتز
  • ظرفیت: 32 گیگابایت
  • استاندارد سرعت حافظه: PC4-2133P
  • دارای فناوری DDR4 REG ،ECC
  • تعداد رنک رم DUAL RANK
  • نوع مموری: Rigestered
  • سازگاری با سرور اچ پی G9

منبع: 

خرید رم سرور اچ پی مدل DDR4-2133P 32GB

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

🔰 مزایای خرید رک شبکه:

مزایای خرید رک شبکه

وقتی که اطلاعات و داده های شما نسبت به خرید یک رک شبکه سازمانی کافی نباشد اصلا نباید نسبت به خرید رک اقدام کنید. امروزه فناوری و محاسبات به سرعت در حال پیشرفت هستند و هر روز نسبت به روز قبل در حال گسترش میباشند و در نتیجه نیاز به ظرفیت بیشتری خواهند داشت.

بنابراین تعداد تجیهزات شبکه نیز بیشتر خواهد شد و نگهداری و محافظت از آنها به دقت  بیشتری احتیاج خواهد داشت. ما در این جا قصد داریم در خرید رک شبکه سازمانی مناسب، به شما کمک کنیم.

بهتر است بگوییم رک‌ها فقط طبقه‌هایی برای قرار دادن تجهیزات ذخیره‌سازی و شبکه نیستند و باید ظرفیت بیشتری و قابلیت‌های هوشمندی برای نگهداری این تجهیزات مهم شبکه داشته باشند. سازمان ها و ادارات بزرگ نیازمند راه‌حل‌های ذخیره‌سازی هستند که نه تنها از فضای فیزیکی به شکل ارزشمندی استفاده کنند؛ بلکه هزینه‌های عملیاتی را در همین فضاها کاهش دهند.

علاوه بر این، بهینه‌سازی جریان هوا و سیستم سرمایشی یک رک، به زیرساخت شبکه و مرکز داده کمک بزرگی می‌کند که به شکل کارآمدتری کار کند. در نتیجه به دلیل گزینه های زیادی که جهت خرید رک شبکه در بازار وجود دارد باید در انتخاب یک رک سازمانی مناسب تجهیزات خود مواردی را رعایت کنیم، که در ادامه به آن میپردازیم.

 

 

مزایای خرید رک شبکه مناسب:

  • افزایش عملکرد و کارآمدی آن:

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با شبکه شما به کارگیری درست سرور می باشد. سرور زمانی به درستی کار می کند که جریان هوا به درستی در آن جریان داشته باشد. اگر کنترل جریان هوا به درستی به سرور نرسد و مانعی وجود داشته باشد، درجه حرارت سرور بسیار بالا رفته و سبب کاهش عملکرد و کارایی سرور میگردد.

رک های شبکه طوری طراحی شده اند تا به خوبی از تجهیزات درون خود محافظت کنند و بهترین شرایط را برای جریان هوا به وجود بیاوردند. پس اگر کنترل جریان هوا جزء اولویت های شما می باشد رک سازمانی را تهیه کنید که سیستم خنک کننده مناسبی داشته باشد.

  • تعمیرات و محافظت راحت:

اگر شما دارای یک شبکه سازمانی بزرگی هستید حتما باید سرور ها و سایر تجهیزات شبکه خود را در رک شبکه سازمانی نگهداری کنید، چرا که نگهداری و تعمیر آن بسیار آسان خواهد بود. همچنین تجهیزات شبکه در جای مناسب خود قرار گرفته و یا کابل شبکه بدون آنکه در هم گره بخورند، به بهترین شکل ممکن سازماندهی و منظم خواهند شد.

معمولا رک سازمانی شبکه دارای چرخ می باشند. در این حالت به راحتی میتوانید به سرورها که اغلب سرور اچ پی و سوئیچ ها که اغلب سوئیچ سیسکو هستند و همچنین سایر تجهیزات شبکه دسترسی پیدا کنید. این دسترسی آسان سبب نگهداری مناسب از تجهیزات شبکه شده و در نتیجه کارایی تجهیزات و طول عمر آنها افزایش پیدا می کند.

  • افزایش امنیت:

به نظر شما آیا در یک سازمان تمامی افراد باید دسترسی کاملی را به درون رک و به تجهیزات شبکه مانند سرورها، سوئیچ های شبکه، هارد ها و … داشته باشند؟ اگر این چنین باشد با مشکلات گوناگونی مواجه خواهید شد. پس اگر قصد جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز را به تجهیزات شبکه سازمان خود دارید، باید برای خود یک رک شبکه سازمانی تهیه کنید. همانطور که میدانید که در بازار رک های مختلفی با ویژگی های گوناگون وجود دارد. اینکه کدام مدل برای اتاق سرور شما مناسب است را شرایط فعلی و توسعه های احتمالی سازمان شما، تعیین می کند.

بصورت پیش فرض اصولا فقط درب های جلو و عقب رک ها از قفل برخوردار هستند. پیشنهاد میکنیم که برای افزایش امنیت و جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز به تجهیزات شبکه داخل رک، برای پنل های چپ و راست رک سازمانی خود نیز از قفل استفاده کنید.

 

  • مدیریت فضای اتاق سرور:

اگر تعداد سرورها و تجهیزات شبکه شما زیاد باشند و از طرفی شما قصد نداشته باشید از رک استفاده کنید، بطور قطع نیاز به یک اتاق سرور بزرگ خواهید داشت که نتیجه آن پراکندگی و بی نظمی بسیار زیاد در اتاق خواهد بود و قطعا مدیریت چنین اتاقی بسیار دشوار و وقت گیر خواهد بود و هنگامی که از رک استفاده کنید از کمترین فضای اتاق سرور خود، بهترین استفاده را خواهید کرد و سرورها و تجهیزات شبکه زیادی را به بهترین شکل و منظم خواهید داشت. در نتیجه با کمک رک میتوان فضای یک اتاق سرور کوچک را بزرگتر کنید.

 همانطور که میدانید در سازمان ها، ادارات، شرکت ها ی بزرگ و … شبکه کامپیوتری مسئولیت برقراری ارتباطات، امنیت و انجام امور اداری را بر عهده دارند. فقط می توانیم بگوییم که دیتاسنتر موجود در آن محل به عنوان قلب سازمان محسوب می شود و نگهداری و محافظت از آنها مهمترین وظیفه یک سازمان است.

از بهترین روش های مراقبت از تجهیزات شبکه استفاده از رک های استاندارد و مناسب شرایط فیزیکی و تجهیزات مورد نظر می باشد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم انتخاب یک رک مناسب، دارای ویژگی های مختلف، شرایط محیطی اتاق، آشنایی با تجهیزات شبکه موجود در اتاق سرور و بسیار از نکات مهم دیگر می باشد.

ویژگی های رک مناسب شبکه:

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از خرید رک، آن را از لحاظ فیزیکی و ابعادی بررسی کنید. برای مثال سازمان شما از یک رک ایستاده عمق 60 برخوردار است و در هنگام راه اندازی و نصب رک متوجه این موضوع میشوید که سرور شما در درون رک جای نمیگرد در این هنگام شما با توجه به اینکه رک خود را تازه تهیه کردید باید تعویض کنید و یک رک بزرگتر را جایگزین کنید.

باید در هنگام خرید رک، ابعاد سرور و سایر تجهیزات بزرگ مانند سویئچ، سرور و … خود را بررسی کنید و زمانی که قصد نصب تجهیزات در رک را داشته باشید قسمتی از آن خارج از رک نباشد.

ارتفاع رک یکی از مهم ترین ویژگی هامی باشد که در اینجا توصیه میکنیم که در صورت عدم محدودیت ارتفاع در اتاق سرور خود، ارتفاع رک خود را بلندتر در نظر بگیرید تا در صورت گسترده تر شدن شبکه، نیاز به تعویض رک نداشته باشید.

محدودیت ارتفاع مکان قرار گیری رک، یک نکنه بسیار مهم تر است که در بعضی موارد به علت بی دقتی در نظر گرفته نمی شود و زمانی که قصد نصب و راه اندازی رک را دارید متوجه می شوید که ارتفاع رک از ارتفاع محل نصب شما بیشتر می باشد و دچار مشکلات جدیدی میشوید.

برخی از برند های رک شبکه تجهیزات جانبی مانند: مهره و پیچ و … را ندارد و این به این معناست که این رک دارای شاسی جوشی بوده و قابلیت از هم باز شدن را ندارد.

این مدل از رک های دارای مزایا و معایبی نیز هستند برای مثال اگر قصد جا به جایی رک از یک جایی با ابعاد کوچک به ابعاد بزرگ تر مانند عبور از چهارچوب در به درون اتاق را دارید، در این حالت تنها راه چاره کار تعویض رک می باشد. از نکات مهم برای خرید رک مناسب سازمانی توجه به مجموعه وزن تجهیزات شبکه مانند سوئیچ شبکه ، سرور و .. است.

وزن رک های مختلف با یکدیگر متفاوت است مثلا برخی از رک ها قابلیت تحمل وزن سنگین تجهیزات را ندارند همچنین این موضوع را نیز باید اضافه کنیم که، آداپتورهای عمودی رک شبکه نیز نقش به سزایی در تحمل وزن رک دارند.

در رک هایی که از قیمت کمتری برخوردارند، ضخامت ورق آداپتور های این گروه از رک ها 1 میلی متر یا کمتر می باشد که حتی با دست هم تاب بر می دارند و اصلا مناسب تجهیزات شبکه با وزن بالا نمی باشند. ضخامت مناسب برای آداپتور رک های استاندارد 2 میلی متر به بالا است.

اگر شما قصد دارید که در رک شبکه خود تعداد زیادی سرور و سوئیچ قرار دهید باید حتما از رک های با درب جلو عقب توری استفاده کنید چرا که سیستم تهویه هوا در سرورها به این صورت است که هوای خنک را از جلو به داخل کیس کشیده و هوای گرم را از پشت کیس به خارج منتقل می کند.

در نتیجه بهترین انتخاب در این حالت استفاده از رک های درب توری است تا درب رک مانعی جهت ورود و خروج هوا نباشد. توجه نکردن به این مسئله سبب ایجاد مشکل و آسیب به تجهیزات درون رک است. اگر در رک های درب شیشه ای، تعداد زیادی سرور نصب کنیم علاوه بر اینکه خود درب بصورت یک مانع جلوی ورود و خروج هوا را می گیرد، سرورها نیز به عنوان مانعی در جهت حرکت عمودی هوای گرم به سمت بالا عمل می کند.

و در اخر پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید رک مناسب یک برند از رک را انتخاب کنید که بتوانید تا همیشه و در هر زمانی که میخواهید قطعات آن را تهیه کنید و در صورت نیاز بدون هیچ گونه مشکلی، رک خود را تعمیر کنید.

منبع: 

مزایای خرید رک شبکه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

خرید انواع پچ کورد فیبر نوری با قیمت مناسب

پچ‌ کورد فیبر نوری

خرید مطمئن انواع پچ کورد فیبر نوری:

پچ‌کورد فیبرنوری، کابل فیبر نوری است که دو سر آن به کانکتور فیبرنوری متصل می‌شود. نوع کانکتور در هر انتهای پچ کورد می تواند متفاوت باشد یا اینکه یکسان باشد. انواع مختلفی پچ کورد فیبرنوری وجود دارد و می توان آنها را به طور عمده توسط انواع کانکتور و کابل تقسیم بندی نمود.

پچ کورد های فیبر نوری که در برخی از منابع از آن با نام optic jumper cable یاد می شود در دو انتها توسط کانکتور ها بسته می شوند. با توجه به اینکه پچ کوردهای فیبرنوری می تواند داده های بیشتری را به طور مؤثر انتقال دهند، آنها نقش مهمی در ارتباطات از راه دور و شبکه های رایانه ای ایفا کرده و در مکان های گوناگون از آنها استفاده می شود.

انواع کانکتور فیبر نوری به هر دو انتهای کابل های نوری متصل شده و اتصال و عدم اتصال آنان را آسان تر می نمایند. البته لازم به ذکر است علاوه بر نوع کانکتور نحوه اتصال آن با فیبر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و باید به روشی استاندار نصب شود تا ارتباط نوری برقرار گردد.

در کل، نزدیک به 100 کانکتور فیبر نوری (Fiber Optic Connectors) در بازار وجود دارد ، اما فقط تعداد محدودی از آنها مانند کانکتور LC ، کانکتور SC ، اتصال ST ، اتصال FC اغلب در بازار استفاده می شود.

انتخاب پچ کورد فیبرنوری:

در مورد انواع پچ کورد فیبرنوری باید دقت داشته باشید که پچ پنل فیبر نوری را باید متناسب با فیبر نوری انتخاب کنید.

به عنوان مثال patch cord سینگل مود برای فیبر سینگل مود و پچ کورد مالتی مود برای فیبر مالتی مود مناسب است. انواع متنوع پچ کورد فیبر نوری با انواع مختلف کانکتورها، مانند LC، FC، SC، ST، MU ، MTRJ و E2000 و غیره موجود هستند. پچ کوردهای فیبرنوری شباهت زیادی با پیگتیل های فیبر نوری دارند.

انواع پچ کورد فیبرنوری:

پچ کوردهای فیبرنوری بر اساس نوع کابل به دو دسته سینگل مد و مالتی مد تقسیم می شوند که درباره هر کدام به صورت مختصر صحبت می کنیم.

ـ پچ کورد‌ فیبرنوری سینگل مد یا Single Mode (SM):

پچ کورد فیبر نوری سینگل مد در دو مدل (OS1, OS2)، زرد رنگ بوده و قطر آن بین 8 تا 10 میکرومتر است و به دلیل ساختاری که دارند قابلیت انتقال سیگنال نوری در یک مد داشته و به همین دلیل می‌توانند سینگال‌ها را با سرعت بیشتر و با کمترین ضریب تضعیف انتقال دهند.

ـ پچ کورد‌ فیبرنوری مالتی مد یا Multi Mode (MM):

پچ‌ کورد‌ فیبر نوری مالتی مد، در مدل‌های OM1 و OM2، به رنگ نارنجی و در مدل‌های OM3 و OM4، به رنگ سبز-آبی، تولید و عرضه شده‌اند و لذا به راحتی می‌توان، بدون نیاز به دانش و تجربه خاصی، هرکدام از آن‌ها را شناسایی کرد. این پچ کورد های فیبرنوری دارای قطر بزرگتر و در اندازه‌های 50 میکرومتر و 62.5 میکرومتر، تولید و عرضه شده‌اند و توانایی انتقال بیش از یک حالت سیگنال نوری را دارا می‌باشند. در نتیجه از پچ‌کوردهای فیبرنوری مالتی مد، برای مسافت‌های بسیار کوتاه‌تر استفاده می‌شود.

کاربرد پچ کورد فیبر نوری:

  1. شبکه های کامپیوتری و مخابرات
  2. اتاق های ارتباطی
  3. فضاهای دریافت و ارسال اطلاعات مهم و حساس
  4. این پچ کورد قابلیت انجام مجدد و تکرار کار را دارد.

قیمت پچ­ کوردهای فیبرنوری:

پچ ­کورد های فیبرنوری در انواع و برندهای مختلفی تولید می شوند که شما می توانید مناسب با نیاز و بودجه خود پچ ­کورد فیبرنوری مناسب خود را خریداری نمایید.

خرید پچ کورد فیبر­نوری:

همانطور که گفته شد پچ کورهای فیبرنوری در برندهای مختلف و در سایزهای مختلفی تولید می شوند که شما می توانید بر حسب نیاز خود یا از طریق سایت مسترشبکه و یا از طریق شماره 62913-021 خرید خود را انجام دهید.

منبع: 

خرید انواع پچ کورد فیبر نوری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

اکسس پوینت یونیفای مدل UniFi6 Extender

اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender

اطلاعات و مشخصات اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender:

اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender با نام تجاری U6-Extender یک دستگاه تقویت کننده سیگنال WiFi با فناوری بسیار پیشرفته و عملکرد بسیار بالا یکی از محصولات کمپانی یوبیکیوتی سری یونیفای 6 می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این دستگاه قابلیت دارد تا پوشش WiFi را در دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز به صورت همزمان به هر نقطه ای که مد نظر دارید برساند بدون آن که نیاز به کابل کشی درون شبکه ای داشته باشید.

اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender با توجه طراحی خاص و جمع و جور بودن قاب آن، این امکان برای شما فراهم میکند تا آن در هر پریز برق دیواری (استاندارد جهانی) استقرار دهید و سیگنال خود را بدون به هم ریختن فضای خود یا بر هم زدن زیبایی آن تقویت کنید. U6 Extender را می‌توان در عرض چند دقیقه به شبکه متصل کرد و به صورت مرکزی با برنامه وب شبکه UniFi یا برنامه تلفن همراه مدیریت کرد.

 

معرفی اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender:

اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender ازقدرتمند ترین و جدیدترین استاندارد وایرلس یعنی WiFi 6، در کنار استاندارد های قبلی WiFi 4 ،WiFi 5 و 802.11a/b/g پشتیبانی می کند و حداکثر نرخ انتقال داده در این دستگاه به صورت کلی 573.5Mbit بر ثانیه در دو فرکانس می باشد.

با توجه به بهره گیری از سخت افزار و نرم افزار فوق العاده قدرتمند از این اکسس پوینت می توانید برای تقویت پوشش بی سیم محوطه های داخلی اماکن عمومی و خصوصی با تعداد کاربران بالا که نیاز به تبادل اطلاعات با ظرفیت بالا در بستر بی سیم دارند، استفاده کنید.

از بارزترین ویژگی های اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender اتصال و راه اندازی سریع از طریق بلوتوث، حداکثر مساحت قابل پوشش به صورت تقریبی یک واحد 150+ متر، حداکثر ظرفیت اتصال کاربران به صورت همزمان +300 کاربر، دارا بودن گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی CE ،FCC ،IC اشاره کرد. حداکثر توان مصرف انرژی این اکسس پوینت 11 وات که در شرایط دمایی 30- الی 60+ درجه سانتیگراد عملکرد بسیار عالی دارد.

ویژگی های اکسس پوینت یونیفای UniFi6 Extender:

  • مناسب برای پوشش دهی WiFi در محوطه های داخلی اماکن عمومی و خصوصی با تعداد کاربران بالا
  • مناسب برای گسترش شبکه Mesh در محیط های با مساحت بالا
  • قابلیت عملکرد همزمان در دو  باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از استاندارد های وایرلس 802.11a/b/g / WiFi 4 / WiFi 5 / WiFi 6
  • مشخصات وایرلس در فرکانس 2.4GHz(توان آنتن 5dBi از نوع آنتن امنی داخلی – تکنولوژی 2×2 (UL MU-MIMO) – حداکثر نرخ انتقال داده 573.5Mbit/S)
  • مشخصات وایرلس در فرکانس 5GHz (توان آنتن  6dBi از نوع آنتن امنی داخلی – تکنولوژی 4×4 (DL/UL MU-MIMO) – حداکثر نرخ انتقال داده  4.8Gbit/S)
  • حداکثر توان مصرف انرژی 11W
  • پشتیبانی از سیستم امنیت بی سیم WPA-PSK ،WPA-Enterprise (WPA/WPA2/WPA3))
  • قابلیت کار در پهنای باند 160 مگاهرتز برای دستیابی به سرعت انتقال داده بالاتر
  • حداکثر جریان خروجی کارت وایرلس در فرکانس 2.4 گیگاهرتز 22dBm
  • حداکثر جریان خروجی کارت وایرلس در فرکانس 5 گیگاهرتز 26dBm
  • حداکثر مساحت قابل پوشش به صورت تقریبی 150+ متر
  • پشتیبانی از بلوتوث به منظور اتصال سریع به صفحه تنظیمات دستگاه و انجام عملیات نصب و راه اندازی
  • حداکثر ظرفیت اتصال تعداد کاربران همزمان (+300 کاربر)
  • قابلیت جداسازی ترافیک کاربران مهمان از شبکه اصلی به منظور تضمین امنیت شبکه و کاهش ازدحام ترافیک
  • وزن بدون پک 290 گرم
  • قابلیت استقرار در پریز های برق دیواری
  • قابلیت کار در شرایط دمائی 30- الی 60+ درجه سانتیگراد
  • گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی CE ،FCC ،IC

منبع: 

خرید اکسس پوینت یونیفای مدل UniFi6 Extender

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

خرید انواع گیت وی voip با قیمت مناسب

گیت وی ویپ پلنت مدل VC-234 

گیتوی ویپ اتصال سیستم تلفنی VoIP به شبکه مخابراتی تلفن آنالوگ را امکانپذیر می کند. این گیت وی ها وظیفه تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ و برعکس را برعهده دارند.

یکی از کاربردهای گیت وی ویپ انتقال خط تلفن از یک نقطه به نقطه ای دیگر از طریق شبکه IP می باشد.  گیت وی های ویپ به چهار دسته گیتوی FXO، گیتوی FXS، گیتوی GSM و گیتوی E1 تقسیم می شوند.

گیت وی کاربردهای متفاوتی در سانترال VOIP یا همان سانترال تحت شبکه دارد. به عنوان مثال مهمترین کاربرد گیت وی این است که خط تلفن را وارد سانترال تلفنی تحت شبکه کند، که به کاربران اجازه استفاده از خط شهری را بدهد. علاوه بر این از دیگر کاربردهای گیت وی برای انتقال خط می باشد، به این صورت که محل شرکت شما در جایی است که دسترسی به خط شهری ندارد یا اینکه مخابرات منطقه خط آزاد ندارد.

معروف ترین برندهای گیت وی در ایران گیت وی گرند استریم و گیت وی نیوراک می باشد.

منبع: 

خرید گیت وی voip

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل C9200L-48P-4X-E

سوئیچ سیسکو C9200L-48P-4X-E

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو C9200L-48P-4X-E:

سوئیچ سیسکو C9200L-48P-4X-E یکی از محصولات کمپانی Cisco است. همچنین دارای 48 پورت با قابلیت +POE می‌باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می‌رسد. این سوئیچ یکی از سوئیچ های سری 9200 است که از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل های 9200 برخوردار می باشد.

همچنین این سوئیچ شبکه دارای 4 پورت Uplink SFP با سرعت 10G است و از 2 گیگابایت بر ثانیه حافظه رم، 4 گیگابایت حافظه فلش، پهنای باند 8 گیگابایت بر ثانیه و نرخ اطلاعات 130.95Mpps برخوردار است. اطلاعات و داده ها با پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت سوئیچینگ 176 گیگابیت بر ثانیه با سرعت بالایی انتقال می‌یابد.

جدول مک آدرس این سوئیچ برابر با 16K بوده که سبب می شود تا 16000 کاربر بتوانند به صورت همزمان به این سوئیچ دسترسی داشته باشند. سوئیچ‌های سری 9200 با تسهیل فرایندهای پیچیده، بهینه‌سازی فناوری اطلاعات و کاهش هزینه‌ها، کمک فراوانی به کاربران خود در شبکه می‌کنند.

سوئیچ سیسکو C9200L-48P-4X-E قابل نصب در رک شبکه با ارتفاع 1U است همچنین این دستگاه در لایه سه‌ فعالیت دارد و میتواند با دستگاه های لایه 2 و یا 3 نیز ارتباط برقرار کند. همچنین این محصول از دو پاور ماژول پشتیبانی می‌کند پاور ماژول های این دستگاه PWR-C5-1KWAC هستند که دارای 125W توان POE است؛ اما در صورت استفاده از پاور ماژول دوم توان 740W را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ن محصول دارای نرم افزار نوع Network Essentials بوده که سبب شده تا کنترل و مدیریت دستگاه های و تجهیزات شبکه توسط این سوئیچ به آسانی انجام شود، همچنین امکان نصب بر روی رک شبکه وجود داشته و به‌صورت رک مونت است. این سوئیچ از سری C9200L است بنابراین کاتالیست نیز میباشد. سوئیچ های کاتالیست همگی مدیریتی هستند در نتیجه سوئیچ C9200L-48p-4X-E نیز مدیریتی بوده و یوزر میتواند آن را بر حسب نیازش مدیریت کند.

سوئیچ سیسکو مدل C9200L-48P-4G-E می تواند کارکردی مداوم بدون خطا تا 347760 ساعت داشته باشد و از 1024 ویلن آی دی (VLAN IDs) پشتیبانی می کند. ابعاد آن برابر با 4.4*44.5*28.8 سانتی متر می باشد. به علاوه دارای 2 فن ریداندنس ثابت است که می تواند ضامنی برای کارکرد مداوم شبکه شما در نوسانات یا خرابی های یکی از فن ها باشد.

ویژگی های سوئیچ سیسکو C9200L-48P-4X-E:

  • نام محصول: Cisco C9200L-48P-4X-E 48 Port PoE+ Switch
  • دارای 48 پورت + PoE
  • دارای 4 پورت آپلینک 10 گیگ
  • فرم فاکتور: U1
  • ابعاد : 4.4*44.5*28.8 سانتی متر
  • وزن :4.5 کیلو گرم
  • تعداد پورت شبکه : 48 پورت
  • حجم رم : 2 گیگابایت
  • حافظه فلش: 4 گیگابایت
  • جدول MAC Address برابر 16000
  • Jumbo Frame برابر 9198 بایت
  • ظرفیت سوییچینگ: 176Gbps
  • دارای دو عدد پاور ماژول PWR-C5-1KWAC

منبع: 

خرید سوئیچ سیسکو مدل C9200L-48P-4X-E

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

خرید انواع کارت ویپ با بهترین کیفیت

کارت ویپ زیر مجموعه تجهیزات ویپ می باشد. یک کارت Voip مانند یک گیت وی Voip عمل می کند و تماس های تلفن آنالوگ را به تماس های Voip تبدیل می کند. اما کارت voip به تنهایی قابل استفاده نیست و باید در یک سیستم کامپیوتری قرار گیرد. این کارت ها می توانند برای مرکز تماس آی پی و یا سیستم IVR استفاده شوند.

کارت های ویپ نیز مانند گیت وی های ویپ به چهار دسته کارت FXO، کارت FXS ، کارت GSM و کارت E1 تقسیم می شوند. نصب کارت voip آسانتر و سریعتر از گیت وی های ویپ می باشد اما دوام کارت های ویپ بیشتر از آن ها است.

معروف ترین برند کارت تلفنی استریسک در ایران برند Sangoma می باشد .

منبع: 

خرید انواع کارت ویپ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-24TS-L

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 24 پورت WS-C2960S-24TS-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L از جمله سوئیچ های شبکه سری 2960S سیسکو می باشد که از سیستم عامل Image IOS LAN Base پشتیبانی می کند و در لایه Access مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای سازمان ها و دفاتر شعب و برای پیاده سازی انواع شبکه های سیمی با امکانات امنیتی بالا مناسب می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این سوئیچ سیسکو به صورت رکمونت بوده و داخل رک شبکه قرار می گیرد.

آشنایی با پارت نامبر سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L

  1. به معنای مدل سوئیچ بردی است که از رمزگذاری 40 بیتی پروتکل IPSEC پشتیبانی می کند.
  2. به معنی Chassis یا شاسی می باشد.
  3. به معنای لایه فعالیت سوئیچ است که در اینجا لایه دو می باشد.
  4. در این قسمت مدل دستگاه قرار داده می شود.
  5. این سری از سوئیچ ها علاوه بر پورت های یک گیگابیتی Downlink، دارای قابلیت Stack تا چهار دستگاه را نیز دارا می باشند.
  6. این قسمت تعداد پورت را نشان می دهد.
  7. این قسمت نشان دهنده پورت اترنت می باشد.
  8. S نشان دهنده اسلات ماژول های SFP می باشد.
  9. نسخه IOS موجود بر روی دستگاه LANBase است.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L:

  • دارای 24 پورت 10/100/1000
  • دارای چهار اسلات ماژول SFP در قسمت Uplink با سرعت 1G
  • یک پورت اترنت جهت مدیریت سوئیچ
  • پورت USB جهت اتصال کنسول و انتقال فایل
  • پشتیبانی از انواع نرم افزارهای مدیریت، کانفیگ، مانیتورینگ و نگهداری
  • پشتیبانی از قابلیت FlexStack که امکان اتصال 4 سوئیچ از سری 2960 را برای شما فراهم می سازد.
  • – قابلیت FlexStack:

    FlexStack نام تکنولوژی Stacking در سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-24TS-L می باشد، ماژول FlexStack دارای پارت نامبر (PID:2960S-STACK) بوده که برای دستگاه های سری 2960S کاربرد دارد و ماژول FlexStack-Plus دارای پارت نامبر (PID: 2960X-STACK) است که برای محصولات سری 2960X کاربرد دارد. این دو ماژول از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. ماژول FlexStack در پنل پشت سوئیچ های سری Cisco Catalyst2960 متصل می‌ شود.

    به هر ماژول، دو عدد کابل FlexStack متصل بوده که با استفاده از این کابل ها، اعضای فیزیکی stack یک حلقه را تشکل می دهند و مسیر دیتای Redundant را برای هر عضو Stack فراهم می کنند. قابلیت FlexStack و FlexStack-Plus دارای انواع کابل Stack مشترک هستند و شما به انواع کابل های Stack برای هر دوی آنها نیاز ندارید. هر ماژول Flexstack از دو پورت پشتیبانی می کند.

    FlexStack و FlexStack-Plus هر دو اختیاری هستند و با استفاده از متد Hop-by-Hop به انتقال Packet های اترنت در سراسر Stack می پردازند. بسته ها از یک عضو به دیگر عضوها از طریق لینک Flex Stack عبور می کنند تا به مقصد خود برسند.

    سوئیچ ها در این تکنولوژی با استفاده از پروتکل Flexstack ارتباط برقرار می کنند. این پروتکل بر روی هر سوئیچی اجرا شود و اجازه می دهد اعضا به عنوان یک سوئیچ منطقی رفتار کنند. سوئیچ  مستر وظیفه مدیریت دیگر اعضاء را بر عهده دارد و مواردی چون دسترسی اعضای Stack، سیستم عامل Cisco IOS Image و وضعیت اتصالات هر عضو را بررسی می کند. این عمل برای سوئیچ های سری 2960S ،2960X و 2960XR یکسان می باشد. تمام سوئیچ های سری 2960 از این پروتکل استفاده می کنند و می توانند با یکدیگر کار کنند.

    هر عضو FlexStack می تواند به طور همزمان ترافیک اترنت را بر روی هر دو Line Stack ارسال و دریافت کند. پهنای باند Stack برای هر سوئیچ سری 2960X برابر با 40 گیگابیت در ثانیه است و پهنای باند Stack برای هر سوئیچ 2960S برابر با 20 گیگابیت در ثانیه می باشد. هنگامی که دو یا چند سوئیچ سیسکو سری 2960X در کنار یکدیگر قرار می گیرند، پهنای باند مؤثر آن 80 گیگابیت در ثانیه می شود، زیرا هر عضو قادر به ارسال و دریافت 40 گیگابیت در ثانیه خواهد بود.

    این موضوع برای سوئیچ های سیسکو سری 2960S هم به همین شکل بوده و دارای پهنای باند مؤثر 40 گیگابیت در ثانیه است، زیرا چندین عضو به طور همزمان 20Gbps دریافت و ارسال می کنند.

     

    – FlexStack در سوئیچ های سری 2960:

    بعضی از مدل های سوئیچ های سیسکو سری 2960 پروتکل FlexStack را اجرا می کنند و به دستگاه ها اجازه می دهد در یک Stack کنار یکدیگر قرار بگیرند. به استثناء سوئیچ های سری 2960XR که به همراه سوئیچ های سری 2960X و 2960S در یک Stack قرار نمی گیرد، زیرا سوئیچ هاس سری 2960XR دارای سیستم عامل  IOS Image IP Lite هستند و با ویژگی های سیستم عامل IOS Image LAN Base که در سوئیچ های سری 2960X تنظیم شده است، سازگار نمی باشند.

    هنگامی که اعضای 2960X و 2960S با یکدیگر در یک استک قرار داده می‌ شوند، تمام اعضا (حتی اعضای 2960X) دارای قابلیت های FlexStack می باشند. ماژول FlexStack دارای قابلیت Hot-Swappable است یعنی می توانید ماژول را به هر سوئیچ 2960S که دارای سیستم عامل LAN Base است، اضافه کنید. هر سوئیچ متصل به استک (عضو استک) می‌ تواند به صورت خودکار به سیستم عامل Cisco IOS ارتقاء پیدا کند.

    ماژول Cisco FlexStack و نرم افزار IOS سیسکو یک Satck واقعی را ارائه می کنند که تمام سوئیچ های در آن به صورت یک واحد عمل می کنند، سطح اطلاعات یکسان، کانفیگ یکسان و یک آدرس IP برای مدیریت همه سوئیچ ها ارائه شده است.

    نکته: توجه داشته باشید که قبل از جدا کردن ماژول FlexStack از سوئیچ فعال در Stack، باید ویژگی Cross-Stack غیرفعال شود.

منبع: 

خرید سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960S-24TS-L

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی