دنیای فناوری و شبکه

۴۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

کارت ماژول سیسکو مدل NM-2CE1T1-PRI

کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI

مشخصات و اطلاعات Cisco Module NM-2CE1T1-PRI:

کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI از محصولات کمپانی سیسکو بوده که با روتر های 2610 ،51XM ،2800 ،2691 ،3660 ،3700 و 3800 سازگار می باشد.

واحد خدمات کانال (CSU) یکپارچه ماژول شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو امکان اتصال مستقیم به شبکه ارتباطات از راه دور را فراهم می کند، بنابراین به مشتریان اجازه تلفیق تجهیزات محلی مشتری (CPE) را می دهد که این امر امکان تجمیع دسترسی شماره گیری (dial access aggregation) چند منظوره، عملکرد مسیریابی (routing functionality)، امنیت VPN و فایروال و سایر قابلیت ها را در روتر سیسکو در محیط های دفاتر شعب فراهم می کند.

کارت ماژول های NM-1CE1T1-PRI و NM-2CE1T1-PRI از اتصال E1 متوازن و نامتوازن پشتیبانی می کنند و به راحتی با اپلیکیشن های خاص مشتریان مطابقت دارند.

ماژول های شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو اتصال را برای مودم های دیجیتال داخلی در روترهای سری 3660، 3700 و 3800 سیسکو با گزینه های اتصال برای PRI، سیگنالینگ (T1-CAS (T1 channel associated signaling و سیگنالینگ E1-CAS R2 فراهم می کنند. این امر توجه (concentration) بیشتری از مودم های سازگار با V.92 را ارائه می کند، در حالی که هنوز امکان گسترش پذیری را برای سایر سرویس های مهم فراهم می کند.

 

ویژگی های اصلی کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI:

  • نرم افزار IOS سیسکو قابلیت تنظیم برای عملکرد T1 یا E1
  • پایانه E1 متوازن یا نامتوازن در همان ماژول (Balanced or unbalanced E1 termination in the same module)
  • (CSU/DSU (channel service unit/data service unit یکپارچه در هر پورت
  • E1/T1 کوچک و کامل، می تواند کاملا کانال بندی شود.
  • پشتیبانی از PRI برای داده، T1-CAS و سیگنالینگ E1-CAS R2
  • در دسترس بودن مدهای ساختاریافته و غیر ساختار یافته (E1 (G.703/G.704
  • همکاری با ماژول های شبکه مودم دیجیتال NM-xDM
  • جک های Bantam برای نظارت آسان بر شبکه
  • قابلیت سازگاری با حلقه loopback) 54)
  • پشتیبانی از روترهای سری 2610-51XM ، 2800، 2691، 3660، 3700 و 3800
  • از درج و حذف آنلاین (OIR) در روترهای سری 3660، 3745 و 3845 سیسکو پشتیبانی می شود.
  • اسلات توسعه On-board برای تکنولوژی های آینده

مزایای کلیدی کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI:

1-انعطاف پذیری پیشرفته (Enhanced Flexibility)

ماژول های شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو (NM-xCE1T1-PRI) قابلیت پیکربندی نرم افزار بین عملکردهای E1 یا T1، خاتمه تعادلی یا نامتعادل E1 و CSU / DSU دارند. مشتریان دیگر نیازی به خرید یک ماژول خاص برای پشتیبانی T1 و سپس کارت دیگر برای اتصال E1 ندارند. علاوه بر این، همین ماژول ها خاتمه متعادل (120 اهم) و نامتعادل (75 اهم) E1 را فراهم می کند.

2-پشتیبانی از سیگنالینگ E1 غیرساخت یافته 703 (Support for G.703 Unstructured E1 Signaling)

استاندارد سیگنالینگ اتحادیه ارتباطات بین المللی ITU) G.703) پیش از این تنها در روترهای سطح میانی (midrange) سیسکو از طریق کارت رابط VWIC-xFT-G703 Voice/WAN، که از داده های PRI پشتیبانی نمی کند، موجود بود. از (Framed E1 (G.704 برای مشتریان بین المللی و بدون سرویس G.703 پشتیبانی می شود.

3-گزینه های اتصال PRI با تراکم بالا (High-Density PRI Connectivity Options)

روترهای سری 2610-51XM ،2800 ،2691 ،3660 ، 3700 و 3800 برای رده میانی (midrange) و اپلیکیشن های ISDN PRI با تراکم بالا، عملکرد عالی و تراکم پورت را ارائه می دهند. به عنوان مثال، سیستم 3745 کاملاً پیکربندی شده سیسکو برای حداکثر هشت اتصال ISDN PRI در یک شاسی قابل تنظیم است. این پورت ها می توانند کاملاً کانال دار شوند تا حداکثر 192 کانال T1 با سرعت 56/64Kbps در هر یک یا 240 کانال E1 با سرعت  56/64Kbps در هریک را، فراهم کنند.

4-افزایش قابلیت مدیریت و عیب یابی (Increased Manageability and Troubleshooting)

پشتیبانی از حلقه (loopback) بحرانی و مهم، مدیریت ماژول های شبکه تک پورت و دو پورت  E1/T1 ISDN PRI سیسکو را آسان می کند. هر دو مدل، این قابلیت را دارند که تراشه on-board framer را به سمت رابط به صورت داخلی loopback کنند، بنابراین نیاز به وصل حلقه (loopback) خارجی را از بین می برند. حلقه های (Loopback) محلی، از راه دور، خطی و payload، با پشتیبانی از دستورات حلقه خطی V.54 ویژگی های مدیریتی ماژول های شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو را کامل می کنند.

جک های یکپارچه bantam) tty) اجازه می دهد تا تجهیزات نظارت بر خط برای عیب یابی مدار درج شوند. مجموعه ای از جک های واحد می توانند نرم افزاری انتخاب کنند تا بتوانند پورت صفر یا پورت 1 را بدون قطع سرویس نظارت کند.

تشخیص آلارم های آبی، زرد و قرمز و همچنین دستور جدید برای غیرفعال کردن تشخیص زنگ زرد و ارائه‌ی آن، به مشتریان امکان کنترل بهتر بر روی اتصالات WAN را می دهد. این ویژگی همراه با پشتیبانی از سیستم مدیریتی عملکرد دسترسی (WAN (WAPMS، موتور 2100 هوشمند سیسکو (Cisco Intelligence Engine 2100) و CiscoWorks عیب یابی را در صورت لزوم آسان می کند.

5-قابلیت اطمینان(Reliability)

ادغام دستگاه پایانی E1 / T1 خارجی (CSU / DSU) قابلیت اطمینان کل سیستم را افزایش می دهد. نقاط احتمالی خرابی با از بین بردن منبع تغذیه دوم (second power supply)، فن های اضافی (additional fans)، کابل کشی اضافی (extra cabling) و سایر تجهیزاتی که همراه با راه حل ” two-box” هستند، کاهش می یابد. افزایش قابلیت اطمینان به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا با سهولت و هزینه بیشتری ، نیازهای توافق نامه در سطح سرویس (SLA)  مشتریان خود را برآورده کنند و تجهیزاتی با حداکثر طول عمر را در اختیار شرکت ها قرار دهند.

 

LEDهای کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI:

LEDهای هر پورت:

T1: انتخاب مد T1

E1-BAL : انتخاب مد متوازن (E1 (E1 balanced mode selected

E1-UNBAL : انتخای مد نامتوازن (E1 (E1 unbalanced mode selected

CD : ردیاب حامل (Carrier detect)

LP : حلقه موجود است. (Loop condition present)

RA : شناسایی هشدار از راه دور (Remote alarm detected)

LA : شناسایی هشدار محلی (Local alarm detected)

LEDهای هر ماژول :

C0: جک های Tx/Rx Mon bantam متصل به پورت 0

C1: جک های Tx/Rx Mon bantam متصل به پورت 1

EN: ماژول شبکه را فعال کنید. (Network-module (NM) Enable)

AIM : اسلات ماژول یکپارچه پیشرفته (AIM) را در استفاده یکی کنید (استفاده های بعدی – در حال حاضر غیرفعال است)

 

منبع: 

خرید کارت ماژول سیسکو مدل NM-2CE1T1-PRI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3560G-24TS-S

سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S از جمله سوئیچ های سری 3560 سیسکو می‌باشد که دارای پیکربندی ثابت است. این مدل با ارائه‌ی سرعت 10/100/1000 باعث ایجاد حداکثر بهره ‌وری و بالا بردن امنیت تجهیزات شبکه بر روی هر پورت می‌شود. این سری از سوئیچ های شبکه با ارائه قابلیت های زیادی مناسب برای استفاده در شبکه ها‌ی محلی (LAN) شرکت‌های کوچک و دفاتر شعب هستند.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

  • 24 پورت 10/100/1000 اترنت و 4 پورت گیگابیت اترنت مبتنی بر SFP
  • پیکربندی ثابت 1RU، سوئیچ چند لایه
  • ارائه سرویس هوشمند سطح حرفه ای به لبه شبکه
  • سیستم عامل IP Base) IPB)

 

قابلیت های سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

– گیگابیت اترنت:

این سوئیچ ها امکان ارائه‌ی سرعت 1 گیگابیت یا 1000 مگابیت را بر روی شبکه های موجود و یا شبکه های جدید مقدور می سازد که موجب افزایش سرعت و کارآیی شبکه خواهد شد. امروزه با افزایش حجم تقاضا بر روی شبکه ها توسط کاربران، نیاز به پهنای باند بالاتر رفته است.. حال ارائه 1 گیگابیت پهنای باند گره از مشکلات بسیاری در شبکه را باز خواهد کرد.

سرعت‌های 1000Mbps، باعث کاهش گلوگاه ها (bottlenecks) و افزایش کارآیی در زمان تقاضای شبکه‎‌های در حال کار و یا جدید می شود. امروزه تقاضای کارمندان و کاربران برای شبکه هایی که دارای اجرای چندگانه و برنامه های همزمان هستند، افزایش یافته است. سوئیچ های سری 3560 سیسکو (مانند سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24PS-S) یک وسیله برای هوشمند سازی شبکه در سرعت بیش از 100 مگابیت بر ثانیه بر روی کابل کشی Cat5e می باشد و امکان استفاده همزمان از PoE برای استفاده از حداکثر بهره وری را پشتیبانی می کند.

 

– تکنولوژی انرژی هوشمند سیسکو :

Cisco EnergyWise یک معماری نوآورانه‌ی IT در سوئیچ‌های Cisco Catalyst 3560 می‌باشد که این تکنولوژی باعث ترویج پایداری در سراسر جهان از طریق کاهش مصرف انرژی در کل زیرساخت‌های شرکت‌ها و همچنین کاهش بیش از 50 درصد از گازهای گلخانه ای جهانی توسط اصلاح زیرساخت‌های جهانی می‌شود که اگر این تأثیر را در صنعت IT به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم سبب کاهش 2 درصدی مصرف انرژی در صنعت فناوری اطلاعات خواهد شد.

سیسکو EnergyWise شرکت‌‍‌‌‌ها ‌‌‌را ‌‌‌قادر می‌‌‌سازد تا بتوانند میزان مصرف برق زیرساخت‌های شبکه و دستگاه‌‌‌های متصل به شبکه را اندازه‌‍‌‌‌گیری کنند و مصرف انرژی را با سیاست‌‍‌‌‌های خاص مدیریت کنند. EnergyWise شامل یک رویکرد هوشمندانه مبتنی بر شبکه، برای برقراری ارتباط  پیام‌‍‌‌‌هایی که انرژی دستگاه‌‍‌‌‌ها و نقطه‌‍‌‌‌های انتهایی را اندازه‌‍‌‌‌گیری و کنترل می‌‍‌‌‌کنند، می باشد. این شبکه دستگاه‌‍‌‌‌های قابل کنترل Cisco EnergyWise را کشف می‌‍‌‌‌کند، مصرف برق آنها را کنترل و بر اساس قوانین تجاری برای کاهش مصرف برق اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رابط‌های مدیریت Cisco EnergyWise به ادمین ها اجازه می‌‍‌‌‌دهند که امکانات و برنامه‌های مدیریت شبکه برای ارتباط با نقاط انتهایی شبکه و همچنین ارتباط با یکدیگر را، با استفاده از شبکه به صورت یکپارچه استفاده کنند. رابط مدیریتی از استاندارد SNMP یا SSL برای ادغام سیستم‌‍‌‌‌های مدیریت سیسکو و دیگر سیستم‌‍‌‌‌ها استفاده می‌‍‌‌‌کند. معماری EnergyWise سیسکو شبکه را به عنوان یک پلتفرم در نظر دارد که باعث افزایش کنترل سطح پاور برای جمع آوری، مدیریت و کاهش مصرف برق در تمام دستگاه‌ها می‌شود. به همین دلیل باعث کنترل و کاهش مصرف انرژی برق در تمامی موارد مصرف می‌شود.

 

قابلیت های امنیتی سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

 

– امنیت بهبود یافته:

سوئیچ WS-C3560G-24TS-S دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی می‌باشد که از جمله محافظت از اطلاعات مهم کسب و کار، محافظت از ورود افراد غیر مجاز به شبکه، حفظ حریم خصوصی و حفظ عملکرد بی وقفه می‌شود.

 

– IBNS:

سوئیچ سیسکو با سرویس‌های شبکه‌ای مبتنی بر هویت سیسکو (IBNS) امکاناتی مانند تأیید هویت، کنترل دسترسی و مدیریت سیاست امنیتی را برای امنیت شبکه و منابع فراهم می‌آورد. همچنین IBNS سیسکو در سری Cisco Catalyst 3560 از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند و این اطمینان را به ادمین شبکه می‌دهد که کاربران فقط امتیازات تعیین شده خود را دریافت می‌کنند. این توانایی به صورت پویا منجر به مدیریت سطوح دسترسی شبکه می‌شود.

 

– ACS:

با استفاده از سرور کنترل دسترسی سیسکو، ACS با استفاده از استاندارد 802.1X، توانایی اختصاص دادن یک VLAN یا یک ACL را به کاربران خواهد داشت (با صرف نظر از محلی که به شبکه متصل می‌شوند). این راه اندازی به بخش‌های فناوری اطلاعات این اجازه را می‌دهد که سیاست‌های امنیتی قوی را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربران و با کمترین سربار (بار تحمیلی) اداری فعال کنند.

برای محافظت در برابر حملات سرویس (Denial-of-servis) و دیگر حملات، ACL ها می توانند برای محدود کردن دسترسی به بخش‌های حساس شبکه با از کار انداختن بسته‌ها بر اساس آدرس MAC مبدأ و مقصد، با آدرس IP یا پورت TCP / UDP مورد استفاده قرار گیرند. جستجوی ACL در سخت افزار انجام می شود، بنابراین عملکرد حمل و نقل هنگام اجرای امنیت ACL آسیب پذیر نیست.

 

– امنیت پورت (Port Security):

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3560G-24PS-S با استفاده از قابلیت های امنیتی، توانایی محدود کردن دسترسی به یک پورت را از طریق MAC فراهم می کند و همچنین می‌تواند همه‌ی دستگاه‌های متصل به پورت سوئیچ را محدود کند. این امنیت باعث حفاظت از سوئیچ در برابر حمله MAC flooding و همچنین کاهش خطرات ناشی از اکسس پوینت های وایرلس یا هاب‌های سرکش (Rogue Hub) می‌شود.

 

– محافظت از DHCP:

پروتکل پویا (Dynamic Protocol) منجر به محافظت از تنظیمات میزبان (DHCP) و جلوگیری از سوء استفاده از DHCP در مقابل پورت‌های غیرقابل اعتماد می شود. علاوه بر این با افزودن یک درخواست آدرس IP میزبان با شناسه‌ی پورت سوئیچ، توسط ردیاب اینترفیس DHCP، می‌توان امکان کنترل بر تعیین آدرس IP را فعال کرد.

 

– MAC Address Notification:

این ویژگی از سوئیچ توانایی نظارت بر شبکه و پیگیری فعالیت کاربران را با ارسال هشدار به ادمین شبکه دارا می باشد، به طوری که مدیران شبکه می‌توانند بدانند که کاربران چه زمانی و از کجا وارد شبکه شده اند. از ویژگی  VLAN Private این است که پورت‌ها را بر روی یک سوئیچ جدا می کند و تضمین می کند که ترافیک به طور مستقیم از نقطه ورود به دستگاه از طریق یک مسیر مجازی حرکت می کند و نمی تواند به پورت دیگر هدایت شود.

 

– SSH ،Kerberos ،SNMP:

دارای نسخه 2 پروتکل Secure Shell) SSH)، پروتکل Kerberos و نسخه 3 پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMPv3) می‌باشند که وظیفه‌ی حفاظت از رمزگذاری اطلاعات مدیریتی و مدیریت شبکه را دارند و از شبکه در برابر حملات (دستکاری و یا استراق سمع) محافظت می کنند.

 

– TACACS یا RADIUS:

احراز هویت TACACS یا RADIUS امکان کنترل دسترسی متمرکز سوئیچ‌ها را فراهم می‌کند. همچنین دسترسی کاربران غیر مجاز را برای ایجاد تغییرات در تنظیمات محدود می کند و برای جایگزین کردن این حالت می‌توان یک پایگاه داده محلی و نام کاربری و رمز عبور را در خود سوئیچ پیکربندی کرد که برای این پیکربندی در سوئیچ کنسول می‌توان  15 سطح مجوز و رابط مدیریت مبتنی بر وب و 2 سطح برای ارائه‌ی سطوح مختلف به مدیران داد.

منبع: 

خرید سوئیچ سیسکو مدل WS-C3560G-24TS-S

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2683 V4

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2683 v4

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4:

سی پی یو اینتل Xeon E5-2683 v4 از جمله پردازنده های نسل 4 شرکت اینتل می باشد که از مدل های پرفروش این سری نیز می باشد. پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 یا همان پردازنده سرور E5-2683 V4 از پردازنده های شرکت Intel و از نسل سی پی یو اینتل زئون سری E5-2600 ورژن ۴ می باشد که از سوکت LGA2011 پشتیبانی می کند.

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای فرکانس ۲٫۱۰ گیگا هرتز، ۱۶ هسته واقعی، ۳۲ هسته Threads و ۴۰MB SmartCache می باشد و به میزان ۱۲۰ وات انرژی مصرف می کند . این پردازنده از قابلیت سرعت توربو استفاده می‌کند . سرعت توربو پردازنده به ۳٫۰۰ گیگاهرتز در بالاترین مقدار خود خواهد رسید .

 

ویژگی های کلی پردازنده اینتل Xeon E5-2683 v4:

  • این پردازنده سرور دارای فرکانس 2.10GHz می باشد.
  • پردازنده Xeon E5-2683 v4 دارای حافظه پنهان LLC CACHE) ،40 MB) است.
  • تعداد هسته های این پردازشگر 16 می باشد.
  • پاور مصرفی این پردازنده، 120W است.
  • حافظه (DDR4 MEMORY) آن 2400 است.

مشخصات سری پردازنده های Intel Xeon Processor E5-2600 v4

این پردازشگرها برای سرورهای تک و ایستگاه های کاری، مراکز داده ها و Cloud ها و سازمان های فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد، امنیت و چابکی در سراسر محاسبات، ذخیره سازی و زیرساخت های شبکه عرضه شده اند. این پردازنده ها عملکرد و کارایی را در بالاترین حد ممکن برای طیف وسیعی از بار کاری ارائه می دهند، در حالی که یک مجموعه از فن آوری های جدید برای مجازی سازی کارآمد تر، ارزیابی منابع دقیق تر و محافظت بیشتر از سیستم ها و داده ها ارائه می شوند.

پردازنده اینتل Xeon E5-2600 v4 امکان کمک برای دستیابی به عملکرد بهتر با هر سرور جدید را در کسب و کارها، ارائه دهندگان سرویس Cloud و شرکت های مخابراتی، فراهم می کند، در صورتی که سرعت جابه جایی به نسل بعدی برای بهره وری از زیرساخت های نرم افزاری (SDI) را نیز امکان پذیر می کند.

 

ـ تا 47٪ سریع تر، 27٪ میانگین عملکرد کلی بالاتر برای دستیابی به برنامه ها و حجم کاری بیشتر

پردازنده های Intel Xeon به طور خاص برای سرورهایی با دو سوکت طراحی شده است.

پردازنده های سری E5-2600 v4، بیست درصد هسته و حافظه پنهان (Cache) بیشتری نسبت به پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند، همچنین از حافظه سریع تری نیز پشتیبانی می کنند و شامل تکنولوژی های یکپارچه برای تسریع کارهای حیاتی مانند تراکنش های پایگاه داده و عملیات بردار می باشند. این پردازنده ها دارای تکنولوژی (Intel QPI(Quick Path Interconnect برای سرعت، ارتباطات سیستم سریع و انعطاف پذیر تا حداکثر سرعت 9.6GT/s برای هر کانال QPI و همچنین شامل بهبود کلیدی در مجازی سازی هستند.

بهره وری به افزایش عملکرد نرم افزار و نسبت ثبات در سراسر مراکز داده های مجازی و  Cloud کمک می کند.

 

ـ منابع اجرای بیشتر برای عملکرد کلی بالاتر

این پردازشگرها با وجود حداکثر 22 هسته در هر سوکت، 55 مگابایت حافظه پنهان (cache) در سطح LLC و پشتیبانی از حافظه DDR4 با سرعت 12 درصد سریع تر در مقایسه با حافظه نسل قبل ارائه شده است. پردازشگرهای سری Intel Xeon E5-2600 v4 عملکرد را در سراسر طیف گسترده ای از حجم کار، برنامه های کاربردی فنی و تجاری برای ارتباطات و راه حل های ذخیره سازی افزایش می دهد. این پردازنده ها از طیف گسترده ای از تنظیمات استفاده می کنند، بنابراین تعداد هسته، فرکانس ها و سطوح قدرت برای حجم کاری منحصر به فرد برای ارائه عملکرد بهینه مناسب است.

 

ـ عملکرد بالاتر برای حجم کاری چند رشته

(Intel Transactional Synchronization Extensions (Intel TSX موازی سازی پنهان را برای کمک به افزایش کارایی برای پردازش تراکنش های آنلاین (OLTP) و دیگر حجم کاری چند رشته ای که در حال حاضر با قفل کردن حافظه کند می شود، ارائه می دهد.

 

ـ عملکرد بالاتر برای حجم کاری ترکیب شده

توسعه پیشرفته اینتل نسخه 2 (Vector Extensions 2.0) تعداد عملیات نقطه شناور (Flops) را در هر چرخه ساعت در مقایسه با نسل اول AVX Intel دو برابر می کند. با بهینه سازی های جدید در سری پردازنده های Intel Xeon E5-2600 v4 توانایی فرکانس های هسته ای بالاتری برای برنامه های همزمان که از اینتل AVX Intel استفاده نمی کنند، ارائه می شود و به بهینه سازی عملکرد حجم کارهای ترکیب شده کمک می کند.

 

ـ دسترسی سریع تر به داده های حیاتی

بهبود داده های ورودی/خروجی (I/O) مستقیم اینتل، اجازه انتقال مستقیم داده به آخرین سطح حافظه پنهان LLC با ایجاد ارتباطات مستقیم هسته به LLC بهینه را می دهد. حافظه اصلی برای ارائه سرعت بالا و دسترسی به داده با تاخیر کم، به طور کامل دور از دسترس قرار گرفته است که برای برنامه های کاربردی که امروزه به شدت نیازمند داده اند، ایده آل می باشد.

ـ مجازی سازی بهبود یافته

ساختار کنترل کننده ماشین مجازی اینتل (Intel Virtual Machine Control Structure (VMCS گسترش نظارت بر پایه Web Base ماشین مجازی (VMM) را مانند حق امتیاز به VMM میهمان برای ارائه پشتیبانی انعطاف پذیر برای کدهای مخرب و نظارت بر امنیت عمیق تر ارائه می دهد.

قابلیت های مجازی سازی اضافه شده به سری پردازنده Intel Xeon E5-2600 v4 توانایی انتقال سریع تر و حجم کمتر داده به VMM را از طریق وقفه های ارسال شده و دیگر نوآوری ها انجام می دهد، بنابراین چرخه محاسبه، بیشتر می تواند به عملکرد ماشین مجازی اختصاص یابد. پشتیبانی از فعال سازی تغییر و اصلاح صفحه به توانایی دسترسی بالا برای ماشین های مجازی با کاهش سربار عملکرد اضافه شده است.

  • تنظیم و ارکستراسیون هوشمندانه تر از طریق ابزارهای داخلی

با رشد cloud های خصوصی و پیوندی در سازمان، سازمان های فناوری اطلاعات، ابزارهای جدید قدرتمندی را برای تنظیمات و خودکارسازی مدیریت منابع مرکز داده به کار می گیرند. پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v4 شامل تکنولوژی Intel Resource Manager است که میدان دید عمیق تر و کنترل منابع مشترک پلتفرم را فراهم می کند تا امکان سازماندهی و تنظیمات دقیق را فراهم کند. این مجموعه فن آوری هایی که در آینده در حال تکامل هستند، می تواند به سازمان های فناوری اطلاعات کمک کند تا سطوح خدمات و بهره وری زیرساخت را بهبود بخشد و سرعت حرکت آنها را به سمت SDI به صورت کاملا خودکار افزایش دهند.

 

ـ مانیتورینگ Cache و فن آوری های توزیع (CMT & CAT)

توانایی نظارت و تخصیص استفاده از LLC برای برنامه های کاربردی فردی و ماشین های مجازی می تواند به IT برای تضمین عملکرد قابل اطمینان برنامه های کاربردی با اولویت بالا و تصمیم گیری های بهتر در مورد قرار دادن کار، متعادل سازی بار (load balancing) و نسبت تثبیت کمک کند. داده ها همچنین می توانند برای ارائه خدمات گوناگون با هزینه های اندازه گیری شده استفاده شوند.

 

ـ نظارت بر پهنای باند حافظه

با دید گرانشی به استفاده از پهنای باند حافظه، فناوری اطلاعات می تواند حجم بار کاری را در سرتاسر سوکت ها برای جلوگیری از رقابت، بهبود بهره وری و ارائه خدمات بالاتر متعادل سازد.

 

ـ اولویت بندی کد و داده

قرار دادن کد و داده ها در LLC می تواند از نظر کنترل برنامه نویسی به بهینه سازی عملکرد و جلوگیری از اجرای کد برای برنامه های دارای large code footprints با حساسیت بالا به جایگاه کد در آخرین سطح حافظه پنهان (cache) کمک کند.

 

ـ مدیریت پاور End-to-end

مدیریت نود (Node) اینتل نسخه 3.0، داده های تله متری را در زمان واقعی روی پاور سرور، میزان حرارت و میزان استفاده ارائه می دهد، بنابراین IT می تواند سیاست هایی را برای ارتقای تنظیمات و سازماندهی، بهبود کارایی مرکز داده و بهره وری بیشتر از قدرت پیاده سازی کند.

  • یک زیرساخت بهتر برای اعتماد و امنیت

حجم و پیچیدگی تهدیدهای دیجیتال همچنان رو به افزایش است. سری محصولات Intel Xeon Processor E5-2600 v4 لایه های اضافی از امنیت وابسته به سخت افزار را برای کمک به حفاظت از داده ها و سیستم عامل های کارآمد از طریق افزایش انعطاف پذیری کار، بهبود سیاست امنیتی و رمزنگاری سریعتر بهبود می بخشند.

 

ـ تا 70 درصد افزایش عملکرد هر هسته در الگوریتم های رمزنگاری کلید

دستورالعمل های جدید (مانند ADCX / ADOX و میکرو معماری PCLMULQDQ) در خانواده پردازنده اینتل Intel Xeon E5-2600 v4 کمک می کند تا شروع نشست های (session) پروتکل های ایمن بر اساس RSA ،ECC و الگوریتم امن هش (SHA) تسریع شوند.

فناوری حفاظت از داده های اینتل با دستورالعمل جدید استاندارد رمزگذاری پیشرفته اینتل (Intel AES-NI) نیز برای بهبود رمزگذاری داده های انبوه حتی سریع تر بهبود یافته است. با استفاده از این تکنولوژی ها، حفاظت از اطلاعات در حالت بدون فعالیت و در هنگام انتقال برای بسیاری از حجم کارها شفاف شده است.

 

ـ امنیت کلیدی پیشرفته

پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v4 یک ژنراتور تولید عدد تصادفی یکپارچه برای ایجاد کلید های امنیتی و یک ژنراتور تولید بیت تصادفی برای راه اندازی راه حل های مبتنی بر نرم افزار را فراهم می کند. هر دو تکنولوژی به ارائه کلید های با کیفیت بالا برای افزایش امنیت کمک می کنند.

 

ـ حفاظت قوی در برابر حملات به پلتفرم

فن آوری حفاظت از پلت فرم اینتل با سیستم عامل گارد (Supervisor Mode Execution Protection) با پیشگیری از دسترسی سرپرست جدید (SMAP) بهبود یافته است. این تکنولوژی ها برای جلوگیری از استفاده از کد اختصاصی در سیستم عامل یا دسترسی به داده ها توسط صفحات کاربر غیر مجاز، با هم کار می کنند.

VE جدید (Virtualization Exception) سخت افزاری برای کاهش سربار در نظارت عمیق حافظه (below the OS) ارائه می دهد که می تواند از سازمان ها در برابر کلاس های جدیدی از نرم افزارهای مخرب پنهانی و حملات zero day حفاظت کند. فن آوری حفاظت از پلت فرم اینتل با BIOS Guard با محافظت از BIOS در هنگام به روز رسانی FLASH از طریق محافظت از تأیید هویت عامل به این ضمانت ها افزوده می شود.

 

ـ Boot قابل اندازه گیری برای زیرساخت قابل اعتماد

فن آوری حفاظت از پلتفرم اینتل با تکنولوژی اجرای اعتماد اینتل (Intel Trusted Execution) به حفاظت از سیستم عامل پلتفرم و هسته سیستم عامل در برابر حملات قبل از Boot کمک می کند. همچنین از ماژول Trusted Platform نسخه 2 با قابلیت های رمزنگاری قوی تر پشتیبانی می کند.

قابلیت های پردازشگرهای سری Intel Xeon Processor E5 v4:

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای عملکرد بالا برای گسترده ترین محدوده برنامه ها و محیط:

 

ـ پردازش چند هسته ای و چند رشته ای پیشرفته

  • تا 22 هسته و 44 رشته در هر سوکت

 

ـ حافظه سریع تر و حافظه پنهان (cache) بزرگتر

  • حداکثر تا 55 مگابایت آخرین سطح حافظه پنهان (LLC) برای دسترسی سریع به داده های اغلب استفاده شده
  • حداکثر تا 24 اسلات DIMMs در هر سرور با دو سوکت برای پشتیبانی از VM های مختلف data-hungry
  • بالاترین سرعت حافظه نسبت به نسل قبل (DDR4 2400MHz versus 2133MHz)

 

ـ عملکرد بالاتر برای حجم کاری متنوع

  • تکنولوژی Intel Turbo Boost از مزایای توان و قدرت حرارتی برای افزایش فرکانس پردازنده در طیف گسترده ای از حجم های کاری استفاده می کند.

 

ـ عملکرد بالاتر برای محاسبات فنی و برنامه های چند رشته ای

  • دستورالعمل های TSX Intel از مزایای موازی سازی پنهان برای بالا بردن سرعت پردازش OLTP و دیگر کارهای چند رشته ای استفاده می کند.
  • دستورالعملهای AVX2 Intel سرعت نقطه شناور و محاسبات عدد صحیح را با پشتیبانی از بردارهای 256 بیتی افزایش می دهد. این تکنولوژی می تواند حداکثر عملیات نقطه شناور را تا 31/6 % افزایش دهد و در حال حاضر برای محیط هایی با حجم کاری ترکیب شده بهینه شده است.

 

ـ عملکرد ورودی/ خروجی (I/O) پیشرو در صنعت

  • ورودی / خروجی (I/O) یکپارچه اینتل تا 80 خط  PCIe در هر سرور دو سوکت را ارائه می دهد و از ویژگی های PCIe 3.0 با عملیات تجزیه ناپذیر برای بهبود پهنای باند peer-to-peer پشتیبانی می کند.
  • ویژگی های غیر قابل تغییر حافظه روشن و صریح (NVMe)، به وسیله سری مرکز داده درایو Intel Solid-State برای PCIe، کنترل محدودیت های عملکرد SATA SSD و SAS از طریق رابط ثبت و بهینه سازی شده، مجموعه فرمان تنظیمات و تنظیم ویژگی برای PCI Express مبتنی بر درایو های Solid-State پشتیبانی می کند.

 

ـ ارزیابی منابع دقیق تر

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای فناوری مدیریت منابع اینتل با:

  • تکنولوژی مانیتورینگ و تخصیص حافظه پنهان، IT را قادر می سازد تا برنامه ریزی دقیق تر و هوشمندانه تر تصمیمات بارگذاری متعادل تر را انجام دهد، کلاس جدیدی از خدمات گوناگون را پیاده سازی کند و حافظه پنهان (Cache) همراه با ضمانت را برای برنامه های کاربردی با اولویت بالا ارائه دهد.
  • مانیتورینگ پهنای باند حافظه به امکان توازن یا بالانس حجم کاری IT در سرتاسر سوکتها برای بهینه سازی عملکرد و بهبود سطح خدمات کمک می کند.
  • مدیریت نود (Node) اینتل با استفاده از نظارت و کنترل قدرت سرور، حرارت و بهره برداری، تکنولوژی مدیریت منابع اینتل را پیاده سازی می کند. در ترکیب با مدیریت مرکز داده اینتل، این فناوری IT را قادر می سازد به طور پویا بهینه سازی مصرف انرژی در هر سطح، برای سرورهای تک، رک ها و ردیف ها در کل مراکز داده را ارائه دهد.

 

ـ ویژگی های ذخیره ساز یکپارچه

ویژگی های پیشرفته ذخیره سازی پردازنده عبارتند از : 16 اتصال غیر شفاف (vs. x8 NTB) برای افزایش مقیاس پذیری و افزایش سرعت RAID برای اجرای RAID5 و RAID6 بدون ASIC شخصی سازی شده

 

ـ رمزگذاری قوی و با سرعت بالا برای داده ها و ارتباطات

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای تکنولوژی حفاظت از داده های اینتل با:

  • Intel AES-NI و تسریع رمزگذاری جدید برای RSA ،ECC و SHA سرعت رمزگذاری داده های انبوه را افزایش می دهد و امکان استفاده از رمزگذاری فراگیر را بدون کند شدن برنامه های کاربردی ارائه می دهد.
  • کلید ایمن، کلید های امنیتی با کیفیت بالا همانند بیت های تصادفی (seeds) را برای راه حل های تولید نرم افزار مبتنی بر کلید فراهم می کند.

 

ـ زیرساخت عالی برای multi-tenancy امن

فن آوری حفاظت از پلت فرم اینتل با:

  • فناوری Intel Trusted Execution که IT را قادر می سازد مجموعه ای از منابع مجازی را برای امنیت قوی تر و انطباق در محیط های مجازی multi-tenancy و Cloud، برای ایجاد استخر های مورد اعتماد ارائه دهد.
  • (OS Guard (Supervisor Mode Execution Protection و جلوگیری از دسترسی مد سرپرستی جدید (SMAP) که حفاظت در برابر تشدید حملات امتیاز  را با تلاش برای کنترل پلتفرم یا نرم افزارهای مخرب ارائه دهد، یا در غیر این صورت با مولفه های خاص OS سازگار باشد.

 

ـ بهره وری از انرژی پیشرو در صنعت

  • تکنولوژی فرایند پردازش 14 نانومتری اینتل از قابلیت های بیشتر، تراکم بیشتر و مصرف انرژی پایین تر نسبت به فرایند پردازش ساخت و تولید نسل قبلی پشتیبانی می کند.
  • فناوری پاور هوشمند اینتل (Intel Intelligent Power) به صورت پویا حالت های انرژی پردازنده و حافظه را مدیریت می کند تا به کم کردن میزان مصرف برق بدون کاهش کارایی کمک کند.
  • حالت P هر هسته به صورت پویا و مستقل، پردازش انرژی کارآمد پاور را در هر هسته تنظیم می کند.

 

ـ مرکز داده قابل گسترش

با افزایش تقاضا برای فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از محدوده وسیع تر بار کاری و رفع محدودیت های در حال ظهور در مرکز داده، اینتل انواع محصولات طراحی شده برای ارائه عملکرد و انعطاف پذیری بیشتر با افزایش و بهبود تراکم و بهره وری را پیشنهاد می دهد.

 

ـ Intel Xeon Phi Coprocessor

بر اساس معماری چند هسته یکپارچه اینتل (Intel MIC)، پردازنده Xeon Phi اینتل عملکرد پیشرو برای کارهای موازی و هم راستا را ارائه می دهد و به طور کامل با برنامه هایی که برای پردازنده های اینتل Xeon نوشته شده است، سازگار است.

 

ـ آداپتور QuickAssist اینتل مدل 8950

این آداپتورهای PCI-Gen3 امکان ارائه محیط مقیاس پذیر، انعطاف پذیر، قابل گسترش را برای ارائه قابلیتهای تکنولوژِی Intel Quick Assist به مشتری ارائه می دهد. فناوری Intel Quick Assist شتاب سخت افزاری را ارائه می دهد تا به تقاضاهای عملیات محاسباتی فشرده سازی و امنیت کمک کند و بنابراین چرخه پردازنده را برای کنترل و پردازش برنامه حفظ می کند.

 

ـ خانواده مرکز داده درایو Solid-State اینتل برای PCIe

بر اساس مشخصات NVMe، این سری محصولات جامع با 2.5inch قابلیت های کارخانه ای اضافه شده در کارت (add-in-card form-factors)، عملکرد ذخیره سازی بهینه سازی شده را برای برنامه های دنیای واقعی ارائه می دهد.

 منبع: 

خرید پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2683 V4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 48 پورت WS-C2960X-48FPS-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48FPS-L ساخت شرکت سیسکو می باشد و از جمله سوئیچ‌های سری 2960 سیسکو است و به دلیل بهره‌مندی از قابلیت +POE جهت اتصال تجهیزات شبکه نظیر تلفن IP، اکسس پوینت، دوربین‌های IP و غیره در لایه Access مورد استفاده قرار می گیرد و  ایده‌آل برای شبکه دفاتر شعب، ادارات و سازمان های متوسط و بزرگ است. سوئیچ سیسکو در ابعاد 45*368*445 میلیمتر و با وزن 5.8 کیلوگرم در بازار عرضه شده است که به راحتی در رک قرار می گیرد.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48FPS-L:

  • پشتیبانی از سیستم عامل Image IOS LAN Base
  • بهره‌مندی از تکنولوژی +Power Over Ethernet Plus)POE) جهت تأمین برق از طریق کابل شبکه، برای 48 پورت مقدار 15.4W پاور در هر پورت
  • دارای 48 پورت RJ-45 با سرعت گیگابیت اترنت
  • پشتیبانی از قابلیت Stackable جهت استفاده سوئیچ در Stack که می توانید تا حداکثر 8 سوئیچ را به صورت افقی و عمودی بهم Stack کنید
  • دارای پیکربندی ثابت
  • سوئیچ مدیریتی لایه 2
  • پشتیبانی از 64 شبکه مجازی VLANs را و حداکثر 4000 آیدی را ساپورت می کند و می تواند 255 گروه IGMP که همه آن ها IPv4 می باشند را پشتیبانی کند.
  • پشتییبانی از یک جدول مک آدرس با ظرفیت 32K که می تواند 32 هزار دستگاه را تحت پوشش خود قرار دهد.
  • بهره مندی از یک پردازنده دو هسته ای APM86392 با فرکانس 600MHz
  • برخورداری از از یک حافظه DRAM با ظرفیت 256MB جهت صف بندی داده برای پردازش و از یک حافظه فلش 64MB جهت ذخیره سازی موقت داده ها

پورت های سوئیچ شبکه +PoE سیسکو 48 پورت WS-C2960X-48FPS-L:

پورت های شبکه تعریف شده در این سوئیچ اطلاعات را با سرعت 10/100/1000BaseT در پهنای باند 100Gbps سوئیچ می کند و پورت SFP+ آن سرعتی برابر با 10G دارد. عملیات Forwarding در این سوئیچ در پهنای باند 50Gbps انجام پذیر است و در هرثانیه می تواند 107.1 میلیون Packet که حداکثر ظرفیتی برابر با 9198bytes منتقل کند.

پورت کنسول این سوئیچ با دو کانکتور Type-B و RJ-45 طراحی شده است و برای ارتباط مستقیم کامپیوتر به سوئیچ استفاده می شود. پیکربندی این سوئیچ به گونه ای می باشد که می توانید حداکثر 8 سوئیچ را به صورت افقی و عمودی بهم Stack کنید و عملکرد شبکه خود را ارتقا دهید و اطلاعات را در پهنای باند 80Gbps بین تجهیزات شبکه منتقل نماید.

محتویات بسته بندی سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L:

  • سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L
  • کابل Power Supply AC
  • کابل کنسول RJ-45 Serial
  • براکت جهت اتصال سوئیچ در داخل رک

منبع: 

خرید سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

آی پی فون بی‌سیم سیسکو مدل CP-7921G

آی پی فون بی‌سیم سیسکو مدل CP-7921G

مشخصات و اطلاعاتآی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G

آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G ارتباطات مؤثرتر، ایمن تر و شخصی تری را فراهم می کند که مستقیماً بر فروش و سودآوری تأثیر می گذارد. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G با ایجاد روشی جدید باعث می شود افراد در کنار هم کار کنند و همچنین کسب و کارتان پیوسته همراهتان باشد و امنیت را در همه جا فراهم می کند، در نتیجه اطلاعات در هر زمان و هر کجا که نیاز باشد در دسترس می باشد.

ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications) یک سیستم جامع ارتباطات IP از محصولات و اپلیکیشن های صوتی، ویدئو، داده ها و قابلیت جابه جایی را ارائه می دهد.

در آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G، ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications) بخشی از یک راه حل یکپارچه است که شامل زیرساخت های شبکه (network infrastructure)، امنیت (security)، قابلیت جابه جایی (mobility)، محصولات مدیریت شبکه (network management products)، سرویس های چرخه عمر (lifecycle services)، استقرار انعطاف پذیر (flexible deployment) و گزینه های مدیریتی با منابع خارجی (outsourced management options)، بسته های مالی برای ایجاد محدودیت مکالمه برای کاربر نهایی (end-user and partner financing packages) و اپلیکیشن های ارتباطی تولید کنندگان دیگر (third-party communications applications) می باشد.

قدرت ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications) با یک راه حل وایرلس همگرا و قدرتمند با زیرساخت های هوشمند وایرلس و یک محصول نوآورانه در سراسر شرکت گسترش می یابد. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G قابلیت جابه جایی را برای کاربران درون شرکت ها با استفاده از voice-over-wireless LAN  فراهم می کند.

 

ویژگی های آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G:

آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G از ویژگی های host of calling و پیشرفت های کیفیت صوتی پشتیبانی می کند. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G یک دستگاه پیشرفته است و قابلیت های صوت wideband را ارائه می دهد. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G علاوه بر صدای wideband از presence نیز پشتیبانی می کند و باعث می شود تا کاربران در محیط Wi-Fi قابل جابه جایی بتوانند وضعیت فعلی سایر کاربران را مشاهده کنند. از آنجا که آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G به منظور رشد با قابلیت های سیستم طراحی شده است، ویژگی هایش با پیشرفت های جدید سیستم همگام می شوند.

 

1.ویژگی ها (Features)

  • دارای 6 خط (6 line appearances)
  • شماره گیری کوتاه(Abbreviated dialing)
  • قابلیت تنظیم سطح زنگ و صدا (Adjustable ringing and volume levels)
  • قابلیت تنظیم زمان و روشنایی صفحه نمایش (Adjustable display brightness and timeout)
  • پاسخ با هر دکمه ای (Any-key answer)
  • زنگ های شنیداری و لرزشی(Audible and vibrating ringers)
  • پاسخ خودکار(Auto-answer)
  • تشخیص خودکار و پاسخ خودکار از هدست (Auto-detection of headset and auto-answer from headset)
  • قفل خودکار صفحه کلید (Automatic keypad lock)
  • Barge
  • پاسخ به تماس (Callback)
  • انتقال تماس (Call forward)
  • لیست های تاریخ تماس (Call history lists)
  • Call park
  • Call pickup
  • تایمر تماس (Call timer)
  • انتظار تماس(Call waiting)
  • شماره تماس گیرنده (Caller ID)
  • cBarge
  • دایرکتوری شرکت (Corporate directory)
  • قابلیت کنفراس (Conference)
  • انتقال مستقیم (Direct transfer)
  • گسترش خدمات با قابلیت جابه جایی (Extension mobility service)
  • سرویس شماره گیری سریع (Fast-dial service)
  • انتخاب تماس گروهی (Group call pickup)
  • انتظار (Hold)
  • کلید اصلی برای قفل صفحه کلید، ویبره و غلطک زنگ و دسترسی به پست صوتی (Hotkey for keypad lock, vibration and ring toggle and voicemail access)
  • دایورت فوری (Immediate divert)
  • Join
  • شماره گیری مجدد شماره آخر (Last-number redial)
  • ID تماس گیرنده مخرب (Malicious-caller ID)
  • نشانگر انتظار پیام (Message-waiting indicator)
  • Meet-me conference
  • (Multilevel precedence and preemption (MLPP
  • پخش موزیک در زمان انتظار (Music on hold)
  • حالت سکوت (Mute)
  • پروفایل های شبکه (خودکار) (Network profiles)
  • روشن و خاموش، زنگ مشخص شبکه (On- and off-network distinctive ringing)
  • OPickUp
  • دایرکتوری شخصی (Personal directory)
  • Predialing before sending
  • حریم خصوصی (Privacy)
  • کیفیت ابزار گزارش دهی ((Quality Report Tool (QRT)
  • شماره گیری مجدد (Redial)
  • صدای زنگ در هر خط (Ring tone per line appearance)
  • سرویس (URL (Service URL
  • خط مشترک (Shared line)
  • نمایش زمان و تاریخ (Time and date display)
  • انتقال (Transfer)

 

2. دکمه ها (Buttons)

  • دو دکمه نرم افزاری برای دسترسی به اپلیکیشن های مبتنی بر صفحه، ویژگی ها و عملکردها
  • دکمه اپلیکیشن که می تواند از push-to-talk با استفاده از XML پشتیبانی کند.
  • Mute
  • بلندگو (Speakerphone)
  • پشتیبانی از راهبر پنج طرفه (5-way navigation support)
  • کنترل صدا (Volume control)
  • دکمه ارسال و دکمه پاور و پایان(Send button and power and end button)

 

3. صفحه نمایش (Display)

  • صفحه نمایش رنگی 2 اینچ (5cm) با وضوح پیکسل 176×220

 

4. LEDs

  • زنگ، انتظار پیام و شارژ LEDها (Ring, message waiting, and charging LED)

 

5. ویژگی های امنیتی (Security features)

  • گواهینامه ها (Certificates)
  • تأیید صحت تصویر (Image authentication)
  • تأیید اعتبار دستگاه (Device authentication)
  • تأیید اعتبار پرونده (File authentication)
  • تأیید صحت سیگنال (Signaling authentication)
  • Secure Cisco Unified SRST
  • رمزگذاری رسانه ها با استفاده از پروتکل امن زمان واقعی
  • Media encryption using Secure Real-Time Protocol (SRTP)
  • رمزگذاری سیگنال با استفاده از پروتکل (TLS (Signaling encryption using TLS Protocol
  • گواهینامه عملکرد مجوز پروکسی Certificate Authority Proxy Function (CAPF)
  • پروفایل های ایمن (Secure profiles)
  • پرونده های پیکربندی رمزگذاری شده (Encrypted configuration files)

رمزنگاری به طور پیش فرض فعال نمی شود و فقط از طریق یک رمزنگاری فعال مدیر ارتباطات یکپارچه (Cisco (CUCM فعال می شود.

 

6. ارائه و مدیریت (Provisioning and  management)

  • سرور وب برای پیکربندی و آمار (Web server for configuration and statistics)
  • آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G،قابلیت غیرفعال کردن تنظیمات تلفن محلی (Capability to disable local phone settings)
  • گزارش QoS : Jitter، تأخیر (delay)، بسته های دور افتاده شده (dropped packets) و تأخیر در هر تماس (latency on a per-call basis)
  • پشتیبانی و نظارت از پروتکل کنترل زمان واقعی (Real Time Control Protocol (RTCP) support and monitoring)
  • Syslog
  • Wavelink Avalanche

 

7. پشتیبانی از زبان ها (Language support)

  • Bulgarian
  • Catalan
  • Chinese
  • Croatian
  • Czech
  • Danish
  • Dutch
  • English
  • Finnish
  • French
  • German
  • Greek
  • Hungarian
  • Italian
  • Japanese
  • Korean
  • Norwegian
  • Polish
  • Portuguese
  • Romanian
  • Russian
  • Serbian
  • Slovak
  • Slovenian
  • Spanish
  • Swedish

 

8. ویژگی های شبکه (Network features)

  • پروتکل کشف سیسکو (Cisco Discovery Protocol)
  • Transparent secure roaming
  • تهیه پارامترهای شبکه از طریق (DHCP (Provisioning of network parameters through DHC

 

9. پشتیبانی از پروتکل (Protocol support)

  • پروتکل Skinny Client Control Protocol) SCCP)
  • مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications Manager) نسخه 1، 4.2، 4.3، 5.0، 5.1، 6.0، 6.1، 7.0 و بعد از آن.
  • Cisco Unified Communications Manager Express Version 4.1 and later
  • Cisco Unified Survivable Remote Site Telephony (SRST) Version 4.1 and later
  • Cisco Compatible Extensions Version 4.0
  • XML 

 

10. گزینه های پیکربندی (Configuration options)

  • پیکربندی استاتیک و مشتری پروتکل پیکربندی میزبان پویا (Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) client or statically configured)
  • پشتیبانی از ارتقای سیستم عامل آنلاین با استفاده از پروتکل Support for online firmware upgrades using Trivial File Transfer Protocol)TFTP)
  • سیستم نام دامنه Domain Name System (DNS)

منبع: 

خرید آی پی فون بی‌سیم سیسکو مدل CP-7921G

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

روتر میکروتیک مدل RB5009UPr+S+OUT

روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT

مشخصات و اطلاعات روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT:

روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT یک دستگاه روتر کابلی (غیر بی سیم) قدرتمند با خروجی های بسیار متنوع و کاربردی و همچنین با بدنه کاملا ضد آب از محصولات کمپانی Mikrotik در سری روتر های 5009 می باشد، که مناسب برای کار در بخش مرکزی شبکه های بیرونی برای مدیریت یکپارچه شبکه و همچنین برق رسانی به تجهیزات دیگر از قبیل رادیو وایرلس یا دوربین های مدار بسته و… می باشد .

این دستگاه مانند روتر هم خانواده خود RB5009UPr+S+IN از 7 پورت اترنت گیگابیتی، 1 عدد پورت 2.5 گیگابیتی (پشتیبانی از قابلیت PoE IN و PoE OUT در تمامی 8 پورت اترنت)، تامین جریان برق مورد نیاز دستگاه از طریق (ترمینال 2 پین و قابلیت PoE IN در تمامی پورت ها) برخوردار می باشد، اما با این تفاوت که این مدل دارای بدنه کاملا ضد آب با استاندارد IP66 است. با خرید روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT شما یکی از قدرتمندترین دستگاه های شبکه در فضای باز را با بهترین قیمت در بازار دریافت میکنید.

هر پورت PoE-out میتواند تا 25 وات برق را تامین کند. تمامی پورتها ترکیبی به 130 وات محدود می شوند، که باید برای اکثر تنظیمات کافی باشد. همچنین اگر از PoE-out برای تامین منابع برق دستگاه های دیگر استفاده می کنید می بایست حداکثر توان منابع برق را بصورت دستی تنظیم کنید یعنی برای تامین برق آن ها از کانکتور 2 پین استفاده کنید.

روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT از همه گزینه های تامین جریان برق از محدوده وسیع ولتاژ 24 تا 57 ولت پشتیبانی می کند، اما با این حال امکان ترکیب ولتاژ را نخواهید داشت. همچنین روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT همیشه 20 وات برای تغذیه جریان برق خود ذخیره می کند و اگر برق کافی برای همه پورت‌های خروجی PoE وجود نداشته باشد روتر به صورت اتوماتیک شروع به غیر فعال کردن پورت هایی میکند که اولویت کمتری دارند تا حداکثر بهره از تمامی توان ایجاد گردد.

بر روی برد سخت افزاری روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT سیستم عامل میکروتیک (Router OS) با سطح دسترسی یا لایسنس Level 5 نصب می باشد که این دستگاه را به یک مسیریاب برجسته تبدیل کرده است. این روتر از پردازنده 4 هسته ای مدل 88F7040 معماری ARM 64Bit با سرعت 1.4 گیگاهرتز برای هر هسته، مقدار فضای ذخیره گاه حافظه 1 گیگابایت (رم)، مقدار فضای ذخیره سازی storage یک گیگابایت با استاندرد NAND، حداکثر توان مصرف انرژی 150W، پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec، قابلیت استقرار در دکل های مخابراتی، بهره گیری از گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی CE ،EAC ،ROHS و قابلیت کار در شرایط دمای 40- الی 70+ درجه سانتیگراد اشاره کنیم.

وقتی صحبت از قدرت پردازش و موارد استفاده در دسترس میشود، این روتر میتواند تمام موارد زیر را انجام دهد:

  • PPPoE termination
  • DHCP to customers
  • Local Queuing
  • MPLS Push/Pop/Swap, MPLS Forwarding
  • VPLS/VXLAN Termination
  • Hardware bridging, …

ویژگی های روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT:

  • مناسب جهت تامین جریان برق تجهیزات دیگر مانند دوربین های مدار بسته، رادیو های وایرلس در شبکه های کابلی بیرونی (شبکه های کوچک و متوسط)
  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه روتر با سطح دسترسی یا لایسنس Level 5 در سیستم عامل Router OS
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه (با قابلیت PoE IN و PoE OUT)
  • 7 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه (با قابلیت PoE IN و PoE OUT)
  • حداکثر توان تامین جریان برق در هر پورت 25 وات و در مجموع پورت ها به صورت ترکیبی 130 وات
  • 1 عدد محفظه +SFP برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه
  • 1 عدد پورت USB 3.0 type A
  • پردازنده 1.4 گیگاهرتز (4 هسته ائی)
  • 1 گیگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه (رم)
  • 1 گیگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه Storge با استاندارد NAND
  • پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec
  • حداکثر توان مصرف انرژی 150W (در صورتی بهره گیری از تمامی اتصالات)
  • امکان تامین جریان برق DC دستگاه از 2 طریق (pin terminal- PoE IN)
  • بهره گیری از گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی CE ,EAC ,ROHS
  • بهره گیری از بدنه کاملا ضد آب با آلیاژ مرغوب به منظور کار در شرایط سخت آب و هوا
  • قابلیت استقرار در دکل های مخابراتی، لوله و … .
  •  ابعاد 222x239x57mm
  • قابلیت کار در شرایط دمائی 40- الی 70+ درجه سانتیگراد

منبع: 

خرید روتر میکروتیک مدل RB5009UPr+S+OUT

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

کارت ماژول سیسکو مدل EHWIC-4SHDSL-EA

کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA

مشخصات و اطلاعات Cisco Module EHWIC-4SHDSL-EA:

کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA برای ارائه خدمات اترنت پر سرعت از طریق دسترسی SHDSL طراحی شده است، داده های متقارن را روی یک تا چهار جفت سیم مسی ارائه می دهد و از هر دو مد EFM و ATM پشتیبانی می کند. برای دستیابی به پهنای باند بیشتر از پیوند جفت های متعدد (bonding of multiple pairs) چهار سیم، m-pair، Inverse Multiplexing over ATM)IMA) و EFM bonding پشتیبانی می شود.

کارت رابط WAN با سرعت بالا و پیشرفته G.SHDSL چندحالته سیسکو برای روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو با مد Mode) EFM/ATM) مناسب می باشد. روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو طیف گسترده ای از ماژول های اتصال WAN را برای تطبیق با طیف وسیعی از نیازهای اپلیکیشن در شبکه های مشتری ارائه می دهد.

ماژول multimode G.SHDSL EHWIC در مد EFM، به bonding اجازه می دهد تا مطابق با استاندارد IEEE 802.3ah تعریف شود و به طور معمول در سناریوهایی استفاده می شود که لینک های جداگانه با استفاده از تجمیع حلقه ah 802.3 جمع می شوند. نرخ داده ها می تواند بسته به میزان جفت سیم در سرویس ، از  x 5.7 Mbps1 تا x 5.7 Mbps 4 با Annexes F و G باشد. ماژول EHWIC با استاندارد 2BASE-TL که مبتنی بر استاندارد IEEE 802.3ah EFM است، مطابقت دارد. استاندارد 2BASE-TL از استاندارد تکنولوژی مبتنی بر ITU توصیه G.991.2 bis استفاده می کند.

کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA چند حالته در مد ATM، اجازه می دهد تا با استفاده از IMA یا داده های درهم آمیخته در مد m-pair جفتی، چندین جفت را تا 4 جفت (8 سیم) با افزایش پهنای باند ببندید. ماژول EHWIC-4SHDSL-EA در هر دو مد IMA و m-pair،  نرخ داده حداکثر تا 5.696 مگابیت بر ثانیه را در هر جفت و حداکثر تا 22.784 مگا بیت بر ثانیه را در چهار جفت ارائه می دهد.

کارت ماژول سیسکو مدل EHWIC-4SHDSL-E به صورت مقرون به صرفه به شرکت های ارائه دهنده خدمات و مشتریان سازمانی اجازه می دهد تا خدمات اترنت را بدون دسترسی به فیبر با استفاده از جفت های مسی bonded با پهنای باند متقارن با نرخ حداکثر x 5.696 4 مگابیت بر ثانیه ارائه دهند.

این نرخ ها اپلیکیشن هایی را که به طور سنتی توسط HDSL (high-data-rate DSL)، SDSL (single-line DSL)، T1، E1 و خدمات خارج از E1 انجام می شوند را پوشش می دهد.

ماژول EHWIC-4SHDSL-EA به همراه روتر با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو پهنای باند لازم برای ترافیک های ضروری مانند صوت و ویدئو کنفرانس را فراهم می کند و مشتریان را قادر می سازد در هزینه ها با ادغام ترافیک صدا و داده در همان لینک WAN، صرفه جویی کنند. ارائه دهندگان خدمات می توانند با دسته بندی خدمات، درآمد مشتریان را افزایش دهند و سطوح متمایزی از خدمات را از طریق SLAها (service level agreements) ارائه دهند.

ویژگی های کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA:

  1. مطابق با استاندارد مبتنی بر ITU توصیه شده 991.2 (Complies with standard based on ITU Recommendation G.991.2)
  2. پشتیبانی از SHDSL Annexes A (سیگنالینگ ایالات متحده) و B (سیگنالینگ اروپایی)
  3. پشتیبانی از (Annexes F (Supports Annexes F and G
  4. سرعت هایWAN متقارن حداکثر تا x 2304 kbps 1 در یک جفت مسی، حداکثر تا x 2304 kbps 2 در دو جفت مسی، حداکثر x 2304 kbps 3 را در سه جفت مسی و حداکثر تا x 2304 kbps 4 در چهار جفت مسی با استفاده از ITU-T G.991.2 Annexes A و B ارائه می دهد.
  5. سرعت WAN متقارن تا حداکثر x 5696 kbps 1 در یک جفت مسی، حداکثر x 5696 kbps 2 را در دو جفت مسی، حداکثر x 5696 kbps 3 در سه جفت مسی و حداکثر x 56964 kbps 4 در چهار جفت مسی با استفاده از ITU-T G.991.2 Annexes F و G ارائه می دهد.
  6. پشتیبانی از EFM bonding و پشتیبانی از حداکثر چهار جفت اتصال (SHDSL (Supports EFM bonding; supports up to four SHDSL pairs bonding
  7. در مد ATM از حداکثر هشت (PVC (permanent virtual circuits پشتیبانی می کند.
  8. پشتیبانی از dying gasp و wetting current
  9. پشتیبانی از پیکربندی (point-to-point (Supports point-to-point configuration
  10. پشتیبانی از استانداردQ 1، QinQ، ترانک (trunk) و برچسب VLAN
  11. پشتیبانی از ویژگی های ATM class-of-service)CoS) و IP quality-of-service (QoS)، 1P و (DSCP (differentiated services code point
  12. پشتیبانی از عملیات(EFM (IEEE 802.3ah، مدیریت و نگهداری (OA&M)
  13. ارائه توانایی پیکربندی ماژول SHDSL EFM EHWIC چندگانه در روترهای سری 1921، 1941، 2900 و 3900 سیسکو
  14. ارائه نیازهای سیستم به کانکتور RJ-45 تک (Provides single RJ-45 connector system requirements)

نیازهای سیستم (System Requirements)

    1. همه روترهای ISR ماژولار نسل 2 سیسکو از ماژول EHWIC-4SHDSL-EA پشتیبانی می کنند: 1921، 1941، 2901، 2911، 2921، 2951، 3925، 3945، 3925e و 3945e سیسکو.
    2. ماژول EHWIC-4SHDSL-EA از مجموعه ویژگی های نرم افزار IOS سیسکو پشتیبانی می کنند.
    3. روترهای 1921، 1941، 2901، 2911، 2921، 2951، 3925، 3945، 3925e و 3945e سیسکو به اجرای نرم افزار IOS سیسکو نسخه 2 (2) T یا بالاتر نیاز دارند.
    4. این سیستم نیازی به فلش یا حافظه DRAM اضافی به جز حداقل حافظه مشخص شده برای نسخه های نرم افزاری سیستم عامل IOS سیسکو که قبلاً گفته شد، ندارد.
    5. ماژول EHWIC-4SHDSL-EA را می توان در هر اسلات EHWIC روترهای با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو قرار داد.

 

روترهای با خدمات یکپارچه سیسکو با اپلیکیشن های چندحالته (G.SHDSL EFM EHWIC(Cisco Integrated Services Router with/multimode G.SHDSL EFM EHWIC Applications

    • DSL سطح حرفه ای با پشتیبان گیری از (WAN (Business-Class DSL with Backup WAN

روترهای ISR و ISR G2 با ماژول pair G.SHDSL EFM EHWIC 4- یک راه حل سطح حرفه ای DSL برای دسترسی WAN با یک گزینه برای پشتیبان گیری رابط ((WAN (ADSL (asymmetric DSL و +ADSL2، VDSL2 (veryhigh-data-rate DSL 2)، ISDN Basic Rate Interface(BRI)، T1/E1، مودم آنالوگ، مودم کابلی(cable modem) ، نسل سه و چهار (به ترتیب 3G و 4G) و غیره) برای اپلیکیشن های با ماموریت بحرانی و ویژه ارائه می دهد.

ویژگی bonding ارائه شده در ماژول G.SHDSL EFM EHWIC به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا دو یا چند جفت از لینک های G.SHDSL را bond کنند تا پهنای باند متفاوتی را بر اساس SLAها ارائه دهند.

  • امنیت در سطح حرفه ای (Business-Class Security)

روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو با کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA می توانند برای امنیت اینترنت بهینه شوند و با فایروال IOS سیسکو از ویژگی های سیستم بازرسی فایروال و سیستم جلوگیری از نفوذ پشتیبانی می کنند. این پلتفرم ها همچنین می توانند برای VPNها بهینه شوند تا امکان استفاده ایمن از اینترنت را برای ارتباطات با همان سیاست ها و سطوح امنیتی و عملکردی مانند شبکه خصوصی فراهم کنند.

VPNها امنیت را از طریق رمزگذاری tunneling فراهم می کنند و روترهای سیسکو ازاستانداردTriple Data Encryption Standard (3DES) IP Security) IPsec) مبتنی بر سخت افزار، استاندارد رمزگذاری پیشرفته ((AES) و SSL VPN (Secure Sockets Layer VPN پشتیبانی می کنند.

ویژگی های رمزگذاری را می توان در روترها با ویژگی امنیت پیشرفته یا با مجموعه ویژگی های نسل بعدی نرم افزار سیستم عامل IOS سیسکو فعال کرد. علاوه بر این، ISR G2 Web Security سیسکو با ScanSafe سیسکو دفاتر شعب را قادر می سازد تا ترافیک وب را به صورت هوشمند به cloud  هدایت می کنند تا امنیت granular و کنترل سیاست ها بر اساس محتوای وب 2.0 پویا را اجرا کنند و از کاربران شعبه در برابر تهدیداتی مانند Trojan horses، back doors، rogue scanners، ویروس ها و wormها محافظت کنند.

  • تمایز خدمات ارائه شده از طریق (IP (Differentiated Service Offerings through IP

روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو با ماژول G.SHDSL EHWIC با استفاده از ویژگی های QoS سیسکو، از جمله( CBWFQ (Class-Based Weighted Fair Queuing)، LLQ (Low-Latency Queuing)، WRED (Weighted Random Early Detection) و غیره به ارائه دهندگان و فروشندگان خدمات کمک می کند تا سرویس هایی ارائه دهند که می تواند پهنای باند را بر اساس یک اپلیکیشن خاص یا یک کاربر خاص متمایز کند.

  • Metro Ethernet

ارائه دهندگان خدمات could می توانند سرویس های اترنت لایه 2 را نیز اجرا کنند و خدمات Transparent LAN را از طریق زیرساخت های Metro Ethernet ارائه دهند. ارائه دهندگان خدمات می توانند از مزایای پشتیبانی از روترها با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو برای Xconnect در over Multiprotocol Label Switching روی (GRE (generic routing encapsulation با Static Pseudowire Provisioning و L2PT در پورت های لایه 2، پشتیبانی از مد تونل Dot1Q در پورت های لایه 2، قابلیت تنظیم L2PT tunneling MAC address و غیره استفاده کنند و سرویس های اترنت لایه 2 را ارائه می دهد.

  • پلتفرم همگرا برای اپلیکیشن های کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) و دفاتر شعب شرکت(Converged Platform for SMB and Enterprise Branch-Office Applications)

پلتفرم های روترهایی با خدمات یکپارجه سیسکو سری 1921 ،1941، 2900 و 3900 با ماژولmultimode G.SHDSL EFM EHWICs به شما امکان انتخاب پلتفرم های همگرا را می دهد که بهترین داده ها، امنیت، دسترسی WAN و خدمات صوتی را در یک سیستم واحد ارائه می دهند.

روترهای سری 2900 و 3900 سیسکو عملکردهای صوتی را مستقیماً در داخل روتر قرار می دهند و شما را قادر می سازد تا خدمات صوتی را با نصب ماژول های PVDM3 سیسکو (High-Density Packet/Voice Digital Signal Processor (DSP) Modules) و ماژول های با خدمات یکپارچه سیسکو (ISM) برای کنفرانس IP telephony conferencing) IP telephony) ، گیت وی های صوتی (voice gateways)، Unity Express voicemail سیسکو و Automated Attendant مستقر کنید.

شما می توانید برای پردازش تماس، راه حل Unified Communications Manager Express سیسکو را به عنوان بخشی از نرم افزارIOS  سیستم عامل سیسکو فعال کنید و همان نرم افزار را برای پشتیبانی از (SRST (Survivable RemoteSite Telephony سیسکو برای پردازش تماس متمرکز با مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو دوباره پیکربندی کنید.

این راه حل یکپارچه امکان استقرار سریع سرویس را فراهم می کند، کارایی عملیات شبکه را افزایش می دهد و فرصت هایی را برای محافظت، رشد و بهینه سازی کسب و کار ارائه می دهد.

 

منبع: 

خرید کارت ماژول سیسکو مدل EHWIC-4SHDSL-EA

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

آداپتور فیبر نوری از مهم ترین تجهیزات پسیو در راه اندازی اولیه ی یک شبکه است. آداپتور های فیبر نوری در ابعاد بسیار کوچکی طراحی و تولید میشوند و از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند. اما از ارزش و اهمیت این قطعه کوچک در راه اندازی شبکه کم نخواهد کرد. به همین دلیل ما قصد داریم، در این مقاله آداپتور فیبر نوری و انواع آن را به شما توضیح دهیم و این مقاله در خرید آداپتور های فیبر نوری بسیار کمک خواهد کرد تا با دید بازتری خرید خود را انجام دهید.

 

 

آداپتور فیبر نوری چیست:

آداپتور فیبر نوری دارای نام های گوناگونی است. برای مثال برخی از کاربران آن را به نام کپلر فیبر و برخی افراد دیگر به نام آداپتور فیبر میشناسند. این قطعات بسیار کاربردی هستند و به وسیله استفاده از این قطعات به آسانی میتوانید کابل فیبر نوری خود را به یکدیگر متصل کنید. از جهت دیگر آداپتورهای فیبر نوری دارای انواع مختلف و اشکال گوناگون هستند اما دارای عملکرد یکسانی می باشند.

به طور کلی باید بگوییم وظیفه آداپتور فیبر نوری این است که، با اتصال کابل فیبر نوری باعث برقراری ارتباط به صورت همزمان با دستگاه‌های مختلف شود. این نکته را هم در نظر داشته باشیم که انتخاب آداپتور فیبر نوری به موارد مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم یک نمونه را برای شما مثال بزنیم بهتر است به نوع کابلتان اشاره کنیم.

انواع پولیش در کانکتورهای فیبر نوری:

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

از مهم ترین عوامل در اتصال بهتر و ارتقای کیفیت شبکه فیبر نوری پولیش کردن سری فیبر نوری می باشد، این کار باید با دقت انجام شود تا به خوبی صیقل داده شود. همانطور که در بخش اول گفتیم آداپتورهای فیبر نوری در انواع مختلف تولید می‌شوند که برای کانکتورهای خاص مناسب هستند. لازم به ذکر است، به صیقل دادن سری فیبر نوری نیز “پولیش” گفته می‌شود و میزان دقتی که برای پولیش وجود دارد “Ferrule” نامیده میشود.

اگر به دنبال اصلی ترین تفاوت در انواع مختلف کانکتورها هستید بهتر است بدانید که Ferrule اصلی‌ترین تفاوت میان آن‌ها می باشد. در ادامه قصد داریم انواع پولیش در کانکتورهای فیبر نوری را بگوییم و مورد تحلیل و بررسی قرار بدهیم، در نتیجه پیشنهاد می‌شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پولیش سری فیبر نوری انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

 

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

 

در مدل Flat-Surface کانکتور های آن دارای پولیش به صورت کاملا صاف و مسطح است. به همین علت سبب میشود تا در هنگام اتصال بین دو سطح مقداری هوا قرار بگیرد که سبب اختلال و انعکاس بازگشتی 4 درصدی خواهد شد. این مسئله باعث میشود تا تکنولوژی PC به وجود بیاید.

  • PC

در بخش قبلی ذکر کردیم مشکلات فنی و اختلالات موجود در کانکتورهای مدل Flat-Surface سبب میشود تا کانکتورهای pc تولید شوند، این نوع از کانکتورها دارای قوس بسیار کمی هستند تا هوایی که در پولیش مدل FLAT بین دو سر قرار میگیرد در پولیش pc از بین برود.

  • UPC و APC

قطر هسته فیبر نوری حدودا 9 میکرومتر است که این مقدار از قطر، بسیار نازک است و از سوی دیگر Ferrule دارای اهمیت فراوانی است. چرا که زمانی یک کانکتور به انتهای یک فیبر نوری متصل میشود پدیده انعکاس نوری اتفاق می‌افتد. در حقیقت میتوان گفت نور از مسیر خود خارج می‌شود. این مسئله باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌ های ارسالی و منبع بازتاب نور میشود. بنابراین جهت کاهش پدیده انعکاس نوری کانکتورهای سینگل مود را به دو روش UPC (مخفف Ultra Physical Contact) و APC (مخفف Angled Physical contact) صیقل میدهند.

نکته: گاهی برای معرفی بهتر کانکتورهای مختلف PC ،UPC و APC می‌توان از رنگ این کانکتورها استفاده کرد. مثلا رنگ کِرم، برای معرفی کانکتور فیبرنوری PC، رنگ آبی برای معرفی کانکتورهای UPC و رنگ سبز برای معرفی کانکتورهای APC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع آداپتور فیبر نوری:

آداپتور های فیبر نوری در سه نوع گوناگون که عبارتند از: تک(simplex)، دوگانه (duplex) و چهارگانه (quad) تولید می‌‌شوند. دقت داشته باشید که آداپتورهای فیبر نوری به دسته‌های گوناگون که از کانکتورهای متفاوت تشکیل شده اند تقسیم می‌شود. از سوی دیگر بهتر است بدانید رابط‌های مختلفی در آداپتورهای فیبر نوری به کار می‌روند، به عنوان مثال میتوانیم به رابط های مختلفی همچون (FC،SC،ST) اشاره کنیم.

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

آداپتور فیبر نوری سینگل مود

آداپتور سینگل مود به آداپتورهایی که برای کابل سینگل مود استفاده می‌شود می‌گویند. کابل‌های سینگل مود تنها یک سیگنال را در یک زمان مشخص ارسال می کنند، به همین علت است که نام این نوع کابل، سینگل مود می‌باشد. البته بسیاری از کاربران این نوع کابل را با نام تک حالته نیز می‌شناسند. کابل های سینگل مود در مواردی گوناگونی مانند: ATM، مرکز داده و دیتا سنتر شبکه‌های پردازش داده و … مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین آداپتور‌های سینگل مود انواع مختلفی دارند اما پرکاربردترین و محبوب‌ترین آداپتور های فیبر نوری سینگل مود موجود در بازار تجهیزات شبکه شامل: آداپتور فیبر نوری سینگل مود FC، آداپتور فیبر نوری سینگل مود LC و آداپتور فیبر نوری سینگل مود SC هستند.

آداپتور فیبر نوری مالتی مود

آداپتور های فیبر نوری مالتی مود به آداپتور‌هایی که در کابل‌های فیبر نوری چند حالته یا مولتی مورد استفاده قرار میگیرد گفته می‌شود. بهتر است بدانید که کابل‌های مالتی مود دارای قابلیت ارسال چند سیگنال به طور همزمان هستند. از ویژگی‌های قابل توجه کابل‌های مالتی مود میتوانیم به سرعت بالای آن اشاره کنیم. در نتیجه باید بگوییم آداپتور‌های فیبر نوری مالتی مود همچون آداپتورهای فیبر نوری سینگل مود در دسته‌ بندی های مختلفی مانند: آداپتور فیبر نوری مالتی مودFC، آداپتور فیبر نوری مالتی LC و آداپتور فیبر نوری مالتی مود SC وجود دارند.

منبع: 

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

کابل شبکه لگراند مدل CAT6 SFTP LSZH 500m

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH:

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH از محصولات شرکت لگراند فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و شبکه می باشد. کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH به صورت چهار زوج 100 اهمی و به هم تابیده شده اند که این کار آن را در مقابل کشش بسیار مقاوم می سازد. این کابل از جنس مس کامل و روکش آن به رنگ آبی است و در حالت کلی متراژ این کابل 500 متری می باشد. همچنین دارای سرعت انتقال اطلاعات 1 گیگابایت بر ثانیه است و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

به طور کلی کابل های شبکه لگراند به 4 دسته تقسیم می شوند :

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH

 

  1. بدون شیلد UTP
  2. فویل آلومینیومی FTP
  3. شیلد دار STP
  4. فویل و شیلد دار SFTP

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH دارای روکش LSZH می باشد. روکش LSZH به روکش هایی گفته می شود که فاقد هالوژن بوده و هنگام آتش سوزی گاز سمی تولید نمی کنند. دود حاصل از سوختن هالوژن سبب مسمومیت و مرگ افراد می شود. همان طور که مشخص است این کابل از نوع SFTP  می باشد به این معنا که در زیر روکش، فویل و شیلد هر دو وجود دارند.

در مواردی ممکن است کابل شبکه شما در کنار کابل برق قرار گیرد که این عامل سبب ایجاد نویز در آن شده و عملکرد را مختل می نماید. SFTP بودن یعنی وجود فویل و شیلد در زیر روکش این عامل را خنثی می نماید. همین عامل سبب برتری کابل SFTP نسبت به UTP شده است.

شما با استفاده از کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH و سوکت RJ45 می توانید پچ کورد CAT6 را در متراژ مورد دلخواه خود ایجاد نمایید. کابل های شبکه SFTP دارای استانداردهای متعددی بوده و به صورت گروه های Categories n قرار گرفته اند. این کابل ها به صورتCat5e ،Cat6 ،Cat6a ،Cat7 وجود دارند. نوع بسته بندی کابل های لگراند به صورت کارتنی و حلقه ای می باشد.

 

کابل های Cat6:

از مزایای کابل های CAT6 این است که با دیگر کابل ها سازگار می باشد. استفاده از این کابل ها نیاز  به روز رسانی را در زمان های نزدیک از بین می برد.

کابل شبکه از اجزای مهم در زمان راه اندازی شبکه محسوب می شود. از جمله مواردی که در خرید کابل شبکه باید در نظر گرفته شود سرعت انتقال، طول کابل و همچنین نوع آن می باشد. از این رو می توان گفت کابل های شبکه CAT6 گزینه مناسبی برای خرید کابل می باشد.

یافتن کابل شبکه مناسب در زمان راه اندازی یک شبکه بسیار مهم و ضروری است. انتخاب یک کابل مناسب تفاوت های زیادی ایجاد می کند. سرعت شبکه، طول کابل و نوع کابل از عوامل مهم در هنگام خرید کابل به شمار می آیند. برای ارتقاء یک شبکه، کابل Cat 6 بسیار مناسب است، این نوع کابل برای بروز رسانی در آینده بسیار مناسب است.

 

منبع: 

خرید کابل شبکه لگراند مدل CAT6 SFTP LSZH 500m

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل CBS250-24P-4G

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G یکی از قدرتمندترین و عالی ترین سوئیچ های سیسکو CBS سری 250 است. این سوئیچ سری 250 جزو سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه است که برای تمام سازمان ها و کسب و کار های بزرگ و کوچک اداری مناسب است. زمانی که شما به یک شبکه پایه ای با کارایی بالا جهت اتصال سیستم کارمندان برای انتقال داده ها، تصاویر و ویدئو ها نیازمند هستید سوئیچ های سیسکو بیزینس سری 250 راهکار مناسبی برای رفع نیازهای کاربران خواهد بود این محصول در بازار تجهیزات شبکه عرضه و به به فروش میرسد.

 

 سوئیچ شبکه چیست:

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

اساس کار سوئیچ ها Mac Address بوده و می توانند بر حسب مک آدرس تصمیم بگیرند یک بسته را از کدام پورت خود ارسال کنند. در حقیقت سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرس مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود.

از طرفی مک آدرس مقصد هم در این فریم وجود دارد. سوئیچ، آن را در جدول مک آدرس جستجو می‌کند و اگر تطابقی با آن در جدول پیدا کند، داده را به آن پورت می‌فرستد. اما اگر تطابقی یافت نشد بسته را به تمام پورت‌ها به جز پورت فرستنده می‌فرستد ولی فقط گیرنده، آن را دریافت می‌کند و بقیه آن را Fail می‌کنند. به مرور زمان جدول مک آدرس به‌ روز و کامل می‌شود و هرگاه دستگاه جدیدی به سوئیچ وصل شود، مک آدرس آن هم به جدول اضافه خواهد شد. اگر تمایل دارید در رابطه با مک آدرس بیشتر بدانید به مقاله مک آدرس چیست مراجعه کنید.

 

معرفی سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند VLAN ،QoS و امنیت پیشرفته برخوردار است که امکان کنترل و مدیریت بهتر شبکه را فراهم می‌کند. از طریق پورت‌های گیگابیت اترنت سوئیچ می‌تواند به دستگاه‌های دیگری مانند روترها، فایروال‌ها و سرورها متصل شود و امکان ترافیک بالا را به شبکه شما ارائه دهد. این سوئیچ دارای 24 پورت اترنت گیگابیت یا 10/100/1000 و 4 پورت فیبر نوری است. همچنین این سوئیچ از نوع مدیریتی در لایه 3 شبکه فعالیت میکنید.

سوئیچ سیسکو  CBS250-24P-4G قابلیت انتقال اطلاعات و دیتا با سرعت بالا را دارد همچنین از فناوری POE+ برخوردار است در نتیجه هر دستگاهی به سوئیچ متصل باشد برق آن به وسیله پورت LAN تامین میشود و دیگر احتیاج به برق کشی و سیم کشی ندارد.

سوئیچ سیسکو  CBS250-24P-4G دارای 1 عدد پورت USB-A و یک mini USB-B است. ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه Gbps 56 گیگابیت برثانیه و نرخ فوراورد 41.66 Mpps فرکانس پردازنده 800 MHZ می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوانیم به 512 مگابایت حافظه رم و 256 حافظه فلش و قابلیت توان مصرفی 195 وات اشاره کنیم.

 

نمایی از پنل جلویی سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

  1.  دکمه تنظیم مجدد
  2. LED سیستم
  3.  پورت USB
  4. پورت Mini USB Console
  5. پورت کنسول RJ45
  6. 12 پورت شبکه گیگابیتی +poe
  7. 4 پورت SFP Uplink

ویژگی های فنی سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

  • محصول خانواده: سری 250
  • منبع تغذیه:دارد
  • تعداد پورت شبکه: دارای 24 پورت
  • نوع پورت شبکه: 10/100/1000 و 4 پورت SFP
  • نوع سوئیچ شبکه: مدیریتی
  • دارای 1 سال گارانتی
  • تعداد پورت آپلینک: 4*SFP
  • پورت های کمبو: 4*SFP
  • سطح لایه سوئیچ: لایه 3
  • قابلیت poe: دارد
  • حافظه دی رم: 512MB
  • حافظه بافر: 1.5 MB
  • ظرفیت سوئیچینگ: 56Gbps
  • نرخ انتقال دیتا: 77.38mpps
  • سازگار با استاندارد: IEEE 802.3az
  • ابعاد سوئیچ: 445× 299×44 mm
  • فرکانس پردازنده: 800MHz
  • حافظه فلش: 256MB
  • قابلیت رکمونت: دارد
  • وزن دستگاه: 3.53Kg
  • توان مصرفی: 195وات

منبع: 

خرید سوئیچ سیسکو مدل CBS250-24P-4G

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی