دنیای فناوری و شبکه

۲۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2690 V2

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2690 V2

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2:

سی پی یو اینتل Xeon E5-2690 V2 در خانواده پردازنده های اینتل سری E5 نسل دوم قرار دارد.

پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 با خانواده سرورهای نسل 8 برند HPE سازگار بوده و سوکت سازگار با آن، FCLGA2011 می باشد. فناوری ساخت این پردازنده Ivy Bridge EP بوده و لیتوگرافی آن 22 نانومتری است که عمدتاً برای سرورها مورد استفاده قرار می گرد.

ویژگی های کلی پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 :

  • پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 دارای فرکانس 3GHz می باشد.
  • از تکنولوژی INTEL TURBO BOOST نسخه 2 بهره می برد.
  • پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 دارای حافظه پنهان (25MB (L3 CACHE است.
  • تعداد هسته های این پردازشگر 10 عدد می باشد.
  • پاور مصرفی آن 130W است.
  • سرعت لینک در این پردازنده (8.0GT/s (INTEL QPI LINK SPEED می باشد.
  • پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 سرعت حافظه (DDR3 MEMORY) آن 1866 است.

مشخصات پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2:

سازمان های فناوری اطلاعات در سراسر جهان ارزش کسب و کار خود را با مجازی سازی مراکز داده و اضافه کردن اتوماسیون افزایش می دهند، بنابراین می توانند هزینه های خود را کاهش دهند و خدمات جدید و مبتنی بر داده را سریع تر و کارآمدتر ارائه دهند. سرورهای مبتنی بر سی پی یو سرور Intel Xeon پیکربندی و اساس این نوآوری را فراهم می کنند. آنها در اکثریت تمام سرورهای در مراکز داده های مجازی و clouds، قرار دارند و همچنین بسیاری از ایستگاه های کاری با کارایی بالا را قدرت می بخشند.

ـ تا 35 درصد عملکرد بیشتر

خانواده پردازنده Intel Xeon E5-2600 v2 مانند پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 حداکثر تا 50 درصد هسته و حافظه پنهان بیشتری نسبت به پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند. این پردازنده ها همچنین حافظه سریع تر و سخت افزار پیشرفته تری را نیز برای مجازی سازی ارائه می دهند. این نوآوری ها به طور متوسط تا 35 درصد، میانگین عملکرد بیشتری نسبت به نسل قبلی پردازنده های اینتل Xeon ارائه می دهند. سه تکنولوژی کلیدی ویژه زیر ارزش بالایی را ارائه می دهند:

  • عملکرد بالاتر برای حداکثر حجم کاری

تکنولوژی 2.0 Turbo Boost اینتل به طور خودکار فرکانس پردازنده را افزایش می دهد تا از انرژی و دمای حرارتی استفاده کند. این تکنولوژی فرکانس های بالاتر و هوش بیشتری را ارائه می دهد تا از عملکرد سریع تر و بهره وری بیشتر بهره مند شوید.

  • تا دو برابر عملکرد بیشتر برای عملیات نقطه متغیر (floating)

(Intel AVX (Intel Advanced Vector Extensions دستورالعمل های جدیدی را ارائه می دهد که می تواند عملکرد اپلیکیشن هایی که بر محاسبات نقطه شناور یا بردار تکیه می کنند را به طور قابل توجهی بهبود دهد. از جدیدترین پیشرفت های این پردازنده ها می توان به سرعت 16/32 بیتی تبدیل داده ها اشاره کرد که عملکرد اپلیکیشن های انتخابی را افزایش می دهد.

  • کارایی مجازی سازی جدید

(APICv (Advanced Programmable Interrupt Controller virtualization کاربرد و ارزش تکنولوژی مجازی سازی اینتل را بالا می برد. با حذف تا 50 درصد از خروجی ماشین های مجازی، سربار ماشین های مجازی را به 4 درصد استفاده از پردازنده برای بهبود عملکرد و مقیاس پذیری بیشتر کاهش می دهد.

 

ـ حذف گلوگاه های (Bottlenecks) شبکه

پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2، جابه جایی فوق العاده سریع داده در محیط های مجازی متراکم را فراهم می کند. در نتیجه باعث افزایش کارایی سرور و تسریع ارتباطات شبکه و ذخیره سازی می شود.

  • ورودی / خروجی یکپارچه اینتل برای دو برابر کردن پهنای باند 

خطوط PCI Express 3.0 به طور مستقیم به پردازنده 80 خطی در هر سرور دو سوکت متصل می شوند. این تکنولوژی تاخیر ورودی/خروجی را تا 30 درصد کاهش می دهد و پهنای باند را نسبت به راه حل های مبتنی بر مشخصات PCIe 2.0 دو برابر می کند. بهینه سازی های اضافی برای محاسبات ذخیره سازی و فنی شامل پشتیبانی جدید برای اتصال 16x Non-Transparent و بهبود پهنای باند P2P است.

  • قرار دادن داده ها درست در جایی که به آن نیاز دارید – با سرعت

فناوری ورودی/خروجی Intel Data Direct (I/O) امکان انتقال مستقیم داده ها را از ذخیره ساز به حافظه پنهان فراهم می کند. عملکرد I/O را تا 2.3 برابر افزایش می دهد و سربار های دسترسی به حافظه را کاهش می دهد.

ـ تقویت امنیت و انطباق

با خانواده پردازنده Intel Xeon E5-2600 V2 شما می توانید کسب و کار خود را به طور موثر با استفاده از تکنولوژی امنیتی اینتل محافظت کنید که به بهبود حجم کاری، اجرای سیاست امنیتی و رمزگذاری داده کمک می کند.

  • حفاظت بهتر و سریع تر داده ها

تکنولوژی 10 Intel Data Protection شامل کلید امنیتی Intel است که کلید های امنیتی با کیفیت بالا که دستورالعمل استاندارد جدید رمزنگاری پیشرفته (Intel AES-NI) است را با ارائه سخت افزاری برای تسریع و بهبود رمزگذاری فعال می کند. در ترکیبات به همراه نرم افزارهایی از پیشگامان فروش مانند اوراکل، مایکروسافت و McAfee، این تکنولوژی ها زیرساخت معاملات آنلاین امن و حفاظت از داده های سازمانی را فراهم می کنند، بدون آن که به عملکرد نرم افزار آسیب برسانند.

  • حفاظت سختگیرانه برای مراکز داده مجازی و clouds

با ایجاد poolهای قابل اعتماد (trusted pools) از منابع مجازی، شما می توانید امنیت و سازگاری را در محیط های پویا و multi-tenant به طور موثر حفظ کنید. تکنولوژی حفاظت از پلتفرم اینتل (Intel Platform Protection) شامل تکنولوژی اجرای اعتماد اینتل (Intel Trusted Execution) است که تضمین می کند که سیستم های شما و hypervisors boot تنها در حالت رمزگذاری شده اعتبار داشته باشد، بنابراین نمی توانند در هنگام یا قبل از راه اندازی در معرض خطر قرار گیرند. این پردازنده ها شامل سیستم عامل OS Guard) Guard) است که به وسیله ی جلوگیری از اجرا و تماس با فایل های سیستم عامل توسط نرم افزار های مخرب باعث محافظت از سیستم عامل می شود.

 

ـ پایین آوردن هزینه های انرژی در هر سطح

با توجه به اینکه هزینه های برق و خنک کننده ها در حال افزایش است، خانواده پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2 حداکثر 40 درصد کارایی انرژی بیشتری در مقایسه با پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند. این قابلیت به شما کمک می کند تا برای سرور های تک، رک ها و سرتاسر مراکز داده با بهینه سازی عملکرد، مصرف انرژی کمتری داشته باشید.

  • کارایی انرژی پیشرو در صنعت در هر سرور

ترانزیستورهای 22 نانومتری 3D Tri-Gate اینتل با همان سطح از عملکرد فقط از نیمی از پاوری که ترانزیستورهای نسل قبلی استفاده می کنند، بهره می برد. اینتل از تکنولوژی پاور هوشمند (Intel Intelligent Power) برای به کارگیری عملکرد بهینه پویا در مقایسه با مصرف انرژی در تمام نقاط عملیاتی بهره می برد.

  • کنترل خودکار قدرت سرور

مدیریت نود (Node) اینتل به شما امکان نظارت و کنترل قدرت سرور و تنظیم حداکثر محدودیت را برای هر سرور فراهم می کند.  استفاده از آن برای افزایش تراکم رک ها در مراکز داده، تنظیم خنک کننده بر اساس تقاضای واقعی، بهبود تداوم کسب و کار و به طور پویا بهینه سازی و بالانس منابع برای عملکرد بیشتر با هزینه کمتر را ارائه می دهد.

  • بهینه سازی قدرت در سراسر مرکز داده شما

مدیریت مرکز داده اینتل به چارچوب مدیریت موجود برای کنترل و نظارت بر قدرت و حرارت، به سرورهای تک و گروه های سرور وصل می شود. شما یک سیستم بررسی وضعیت سرور و کنترل قدرت، خنک سازی و عملکرد در مرکز داده خود به دست می آورید.

 

ـ راهکارهای پلتفرم بهینه سازی شده

اینتل با راه حل مدیریت پلت فرم بهینه سازی شده و کامل ارزش بیشتری را ارائه می دهد.

  • با استفاده از اینتل 10 گیگابیت اترنت، عملکرد حجم کاری را بهبود دهید و ترافیک مرکز داده خود را در یک شبکه واحد، مقیاس پذیر و cloud-ready یکپارچه کنید.
  • برای افزایش چشمگیر و فوق العاده عملکرد ذخیره سازی با هزینه مقرون به صرفه، نرم افزار (Intel CAS (Intel Cache Acceleration Software و یک یا چند درایو (Intel Solid-State Drives (Intel SSDs را اضافه کنید.

منبع: 

خرید پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2690 V2

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

پچ پنل POE چیست؟

پچ پنل POE چیست

پچ پنل چیست:

برای نظم دهی و مرتب کردن رک شبکه کمترین کاری که افراد میتوانند انجام دهند حذف کردن آداپتور های POE است. که استفاده از پچ پنل POE به جای آداپتورها میتواند نظم و زیبایی خاصی به رک و تجهیزات شبکه شما ببخشد. پچ پنل از پرکاربرد ترین تجهیزات پسیو شبکه می باشد که در انواع گوناگون طراحی و تولید میشوند و از سمت شرکت های مختلف در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

همچنین پچ پنل ها دارای ویژگی های مختلفی هستند که دانستن آنها در هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد. به طور کلی پچ پنل یک قطعه مستطیلی شکل است که از تعداد مشخصی پورت شبکه که بر روی آن تعبیه شده است تشکیل شده است. برای مثال: 48 پورت، 24 پورت، 16 پورت و ….

هنگام کابل کشی در قسمت های مختلف یک ساختمان چند سوکت شبکه قرار میگیرد که شاید غیر قابل استفاده باشند. در حقیقت این دستگاه نقاط انتهایی کابل های شبکه و تجهیزات شبکه ای مانند: هاب، روتر، سوئیچ شبکه و… قرار میگیرد و کابل های شبکه به وسیله پچ پنل شبکه به این دستگاه متصل میشوند. بهتر است بدانید استفاده از پچ پنل در شبکه الزامی نمیباشد و به طور کلی استفاده از این قطعه در شبکه هایی که در طی مدت بزرگ شده و تغییر میکنند سبب سرعت و سهولت در انجام بسیاری از کارها میشود.

کاربرد پچ پنل در شبکه:

اگر بخواهیم ساده بگوییم در هنگام افزایش کاربر باید این سوکت ها را وارد مدار شبکه کرد بنابراین متخصصان کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل استفاده می کنند. به این معنا که کابل هایی که به سوکت متصل میشوند، در قسمت مرکزی رک جمع آوری میشوند و آن را وارد پچ پنل کرده و بعد آنها را شماره گذاری میکنند تا در صورت نیاز هر کدام از سوکت را که احتیاج دارند، با یک کابل شبکه به سوئیچ وصل کنند.

همانطور که گفته شد پچ پنل ها از تعداد زیادی پورت شبکه تشکیل شده اند که در رک قرار میگیرند. احتمال دارد تعداد پچ پنل ها متناسب با نیاز یک سیستم شبکه و تعداد دستگاه موجود در رک متغیر باشد اما دقت داشته باشید که یک سر همه کابل های کشیده شده شبکه در کل ساختمان یا سازمان در انتها به پچ پنل وارد میشود و ارتباطات های شبکه ای تشکیل میدهند.

در هنگام عدم استفاده از پچ پنل مشکلاتی از جمله مشکلات زیر برای شما اتفاق میوفتد که میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هنگامی که قصد دارید کلاینت مشخصی را به دلیل خاصی مستقیما به یکی از سیستم های اتاق سرور متصل کنید باید یک کابل مجزا برای آن بکشید یا اینکه از طریق تستر سر کابل آن را پیدا کنید.
  • اگر بخواهید به صورت فیزیکی کابل یکی از کلاینت ها رو از سوئیچ شبکه بکشید یا اینکه ترتیب اتصال سرور ها و سوئیچ ها رو تغییر دهید با مشکل مواجه می شوید.
  • در صورتی که بخواهید سروری را از یک سوئیچ به سوئیچ دیگری متصل کنید، باید به پشت رک سرور که پر از گرد خاک است دقت کنید که در این صورت موجب کثیف شدن لباس هایتان می شوید.

 

مزایا استفاده از پچ پنل:

تمام شبکه در اتاق سرور و مقابل چشمان شما است و نیازی به خارج شدن و نیز جا به جایی در اتاق نمی باشد که این مورد یکی از بهترین مزایای استفاده از پچ پنل ها می باشد. از جهت دیگر عدم استفاده از پچ پنل ها هنگامی که تعداد گره های شبکه افزایش می یابد، کاری احمقانه به نظر می رسد. کاربرد پچ پنل ها در اغلب شبکه ها به منظور استفاده مداوم نمی‌باشد بلکه در جهت جلوگیری از هزینه های ناگهانی استفاده می شود.

 

پچ پنل POE چیست و کاربرد آن:

اخیر در دنیا فناوری و تکنولوژی انتقال برق روی کابل‌های شبکه عاملی در جهت متحول شدن صنعت تجهیزات شبکه شد. در این فناوری که POE نام دارد، می توان برق مورد نیاز تجهیزات شبکه را بدون نیاز به کابل کشی جداگانه برق و با استفاده از دو زوج کابل شبکه تامین نمود.

امروزه پچ پنل ها به خصوص نوع POWER OVER ETHERNET) PoE) در گروه کاربردی‌ ترین تجهیزات شبکه به‌شمار می‌روند که استفاده از آنها در این چند سال گسترش زیادی پیدا کرده است. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، پچ پنل‌ها مرکز اتصال کابل‌های شبکه مربوط به تجهیزاتی همچون کامپیوتر، هاب و روتر به حساب می‌آیند. این محصولات انعطاف‌پذیر و پرکاربرد، دیتاسنتر و اتاق سرور شما را نظم داده و ساماندهی می‌کند.

پچ پنل POE در موارد زیادی مانند دوربین مدار بسته امنیتی، انتقال صوت بر بستر اینترنت، سیستم های هشدار دهنده، آی پی فون ها و … با این فناوری، دیگر نیازی نیست تا برای تامین برق DV (مستقیم) تجهیزات و دستگاه‌ها از آداپتور و منبع تغذیه جداگانه استفاده نمود و توسط دو زوج از چهار زوج کابل شبکه (پین‌های 2-1 و 6-3) به راحتی می‌توان برق مستقیم مورد نیاز دستگاه‌ها را در اختیارشان قرار داد. و در نهایت انتقال داده و اطلاعات (رفت و برگشت) و همچنین انتقال برق از طریق کابل‌های شبکه به راحتی امکان‌پذیر می‌شود.

ویژگی های پچ پنل POE:

  • این پچ پنل می تواند به طور همزمان با ارائه پورت های دیتا و POE تامین کننده ارتباط داده‌ای و توان مصرفی تجهیزات شبکه باشد. بدین ترتیب تجهیزاتی مانند سوئیچ و روتر می توانند از پورت‌های دیتا جهت ارتباط با شبکه استفاده کنند.
  • همزمان تجهیزاتی همچون دوربین های نظارتی، اکسس پوینت ها و یا تلفن های آی پی که به غیر از دیتا نیازمند توان مصرفی هستند، می توانند با استفاده از پورت های POE و بدون نیاز به برق و یا منبع تغذیه جداگانه، به آسانی به شبکه متصل شوند.
  • مدل دیگری از همین پچ پنل ها با امکان ارائه برق و توان مصرفی روی پورت های خود می توانند به تنهایی تامین کننده برق مصرفی برای تجهیزاتی مانند انواع دوربین، تلفن آی پی، اکسس پوینت ها و سایر تجهیزاتی باشند که باید بدون کابل کشی جداگانه و یا استفاده از آداپتور به برق دسترسی داشته باشند.

 

محل قرار گیری پچ پنل POE:

به دلیل اینکه این نوع از پچ پنل ها در اندازه U1 طراحی شده اند به آسانی در رک جای می گیرند و نیز به دلیل اشغال فضای کم، می توانند برق مورد نیاز همه تجهیزات داخل رک را تامین کنند. ضمن آنکه برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نمی‌خواهند از سوییچ‌های POE جداگانه استفاده کنند، این راهکار ویژه مناسب خواهد بود. از دیگر ویژگی های پچ پنل های POE می توان به ارائه توان ۱۳ واتی در صورت اتصال همه پورت ها و توان ۳۰ واتی درصورت اتصال کمتر از پنج پورت اشاره کنیم.

 

نمونه پچ پنل های POE:

  • پچ پنل PoE CAT6:

پچ پنل PoE CAT6 مطابق با استاندارد‌ کابل‌های CAT6 طراحی شده است و برای متصل کردن کابل‌های CAT6 به تجهیزات شبکه و همچنین ساماندهی و توزیع آنها استفاده می‌شود. به عبارت دیگر به جای اینکه بخش انتهایی کابل ها به پورت تجهیزاتی همچون هاب، روتر، سوئیچ و سایر موارد متصل شود، به پورت‌های درج شده در پچ پنل پی او ای وصل می‌شوند. از جمله شرکت‌هایی که محصولات خود را با توجه به این استاندارد طراحی و تولید می‌کنند، می‌توان به شرکت آلمانی (digital data communications) DDC اشاره کرد که اکثرا با نام برند EQUIP شناخته می‌شود.

  • پچ پنل PoE ایکوییپ:

یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید تجهیزات شبکه به‌ویژه انواع پچ پنل، برند ایکوییپ به‌شمار می‌رود. برای درک بهتر ویژگی های پچ پنل های این برند، بهتر است به معرفی کامل یکی از این محصولات بپردازیم. برای مثال، پچ پنل ایکوییپ (equip) از 16پورت زوج برخوردار بوده که هر یک از این پورت‌ها شامل یک پورت پی او ای و یک پورت دیتا است.

کیستون PoE به دستگاه مربوطه متصل شده و ولتاژ برق را با پین‌های 4 و 5 (زوج سیم آبی رنگ)، 7 و 8 (زوج سیم قهوه‌ای) انتقال داده و داده‌ها را با استفاده از پین‌های 1 و 2 (زوج سیم نارنجی) و 3 و 6 (زوج سیم سبز رنگ) منتقل می‌کند. باتوجه به 16 پورت PoE تعبیه شده در این نوع دستگاه، قابلیت برق‌رسانی به 16 دستگاه مختلف را دارد. یکی از انواع پچ پنل EQUIP، مدل 328116 بوده که از 16 پورت RJ45 برخوردار است.

منبع: 

پچ پنل POE چیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

کابل شبکه لگراند مدل CAT6A SFTP LSZH 500m

کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP LSZH:

کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP از محصولات شرکت لگراند فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد. این کابل شبکه به صورت چهار زوج 100 اهمی و به هم تابیده شده اند که این کار آن را در مقابل کشش بسیار مقاوم می سازد. این کابل از جنس مس کامل و روکش آن به رنگ آبی است و در حالت کلی متراژ این کابل 500 متری می باشد. همچنین دارای سرعت انتقال اطلاعات 1 گیگابایت بر ثانیه است.

مشخصات فنی کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP:

  • گروه کابل : CAT6A
  • نوع کابل : SFTP
  • تعداد زوج سیم ها: 4 زوج
  • طول کابل شبکه : 500 متر
  • فرکانس: 500 مگاهرتز
  • نوع روکش : LSZH
  • رنگ روکش : زرد

 

تاییدیه‌ها و استاندارد‌های کابـل شبکه لگراند CAT6A SF/UTP:

  • ANSI/TIA 568-C.2
  • EN 50173-1
  • EN 50288-6-1
  • ISO/IEC 11801
  • IEC 61156-5
  • +IEEE 802.3at : PoE

 

ویژگی های محیطی کابل کابـل شبکه لگراند CAT6A SF/UTP:

  • دمای ذخیره سازی و انتقال داده: 0 تا 50 درجه سانتی گراد
  • دما هنگام استفاده از کابل: -20 الی 60 درجه سانتی گراد
  • مقاوت در برابر آتش: IEC 60332-1 , UL VW-1

 

هنگام خرید کابل شبکه با برندها و قیمت های مختلفی رو به رو خواهید شد زیرا کابل شبکه در مدل‌ها و استاندارد‌های مختلفی ساخته می‌شود که بسته به سرعت شبکه برای انتقال داده و همچنین دستگاه مورد استفاده انتخاب می‌شود.از جمله بهترین کابل های شبکه می توان به کابل شبکه لگراند و کابل شبکه نگزنس اشاره کرد. اما به دلیل گران بودن این کابل ها متاسفانه جنس های تقلبی در بازار بسیار زیاد شده است. به همین دلیل برای خرید کابل شبکه با کیفیت و اصل حتما فروشگاه های معتبر تجهیزات شبکه را انتخاب نمایید و یا حتی می توانید از برندهای ایرانی کابل شبکه استفاده کنید.

منبع: 

خرید کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP LSZH 500m

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

آی پی فون سیسکو مدل CP-8961-C-K9

نمای پنل جلویی آی پی فون سیسکو  CP-8961-K9:

مشخصات و اطلاعات آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9:

آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 یک تلفن تصویری از سری 8900 کمپانی سیسکو است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. تلفن 8961 سیسکو جهت ارتباطات ویدئویی طراحی شده است، کیفیت صدا و تصویر در گوشی های تلفن سیسکو عالی است. آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 مناسب مدیران اجرایی و مدیران ارشد می باشد. آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 دارای صفحه نمایش بزرگ و رنگی، پشتیبانی از صدای HD، پورت USB و موارد دیگر است.

 

معرفی آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 :

آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 کیفیت تصویر VGA، کد کردن و رمزگشایی تصویر تا 30 فریم در ثانیه ارائه می گردد. گوشی تلفن 8961 سیسکو توانایی ارائه تصویر با وضوح بالا، 5 اینچی، نور پس زمینه و کیفیت تصویر VGA را دارد. این تلفن سیسکو دارای 5 خط، 10 کلید نرم افزاری قابل برنامه ریزی، کیفیت صدای HD و اسپیکر فون دو طرفه است.

کلید های ثابت برای نگه داشتن، انتقال، تکرار و کنفرانس تماس و ال ای دی سه وضعیته باعث سهولت استفاده از آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 شده است. نبوغ سیسکو در طراحی پایانه های ارتباطی بار دیگر در این سری تلفن دیده می شود. کاهش 50 درصدی مصرف برق در ساعات خارج از زمان کسب و کار و طراحی قالب پلاستیکی با امکان بازیافت نمونه ای از اندیشه های سبز سیسکو برای محیط زیست و اقتصاد می باشد.

ویژگی های آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9:

  • آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 از 4 خط پشتیبانی میکند
  • ۴نرم کلید و توگل اسکرول بار
  • دوربین فیلم برداری با توان فیلمبرداری ۳۰فریم در ثانیه
  • نمایشگرLCD ۵ اینچی، رنگی، پشت روشن، با ژرفای رنگ ۱۶ بیت و رزولیشن ۶۴۰ در ۴۸۰
  • پشتیبانی از پروتکل هایSIP و SCCP
  • پشتیبانی از کد های صوتی722, G.729a, G.729ab, G.711u, G.711a, iLBC
  • پشتیبانی ازPOE
  • دارای دو پورت اترنت۱۰Base-T/100Base-TX/1000Base-T
  • آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9  دارای بلوتوث
  • Co-branding
  • Deep-sleep option
  • بلندگوی دوبلکس
  • کنترل ولوم صدا
  • پایه دو حالته
  • سازگار با گوشیار/سمعک
  • جنس بدنه پلاستیکABS
  • قابلیت بازیافت در طبیعت
  • ابعاد: 10.4 × 1.9 × 9.2 اینچ
  • وزن: 6 اونس
  • پورت های شبکه: 2 x اترنت 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T
  • پروتکل های شبکه: TFTP، پروتکل کشف سیسکو (CDP)، DNS
  • PoE: بله

منبع: 

خرید آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

هارد سرور اچ پی مدل 1TB 12G SAS 7.2K

مشخصات و اطلاعات هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K:

هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K از محصولات کمپانی اچ پی بوده که دارای فرم فاکتور 2.5 اینچی از نوع SFF می باشد که در حال حاضر در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این هارد سرور دارای ظرفیت 1 ترابایت حافظه بوده و از نوع هارد دیسک داخلی (Internal) می باشد. ظرفیت بالای این هارد برای سرورهایی که که نیاز به هارد بالایی دارند مناسب می باشد. سرعت چرخش دیسک این هارد سرور اچ پی 7200 دور در دقیقه تعیین شده است که نشان دهنده سرعت پاسخگویی بالای حافظه هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K می شود. همچنین نوع رابط هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K از نوع SAS با سرعت  12G می باشد.

 

مشخصات فنی هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K:

  • نوع هارد : اینترنال
  • ظرفیت هارد : 1 ترابایت
  • فرم فاکتور : 2.5 اینچ ازنوع SFF
  • نوع رابطSAS 12Gb/s : 
  • سرعت چرخش دیسک : 7200 دور در دقیقه

منبع: 

خرید هارد سرور اچ پی مدل 1TB 12G SAS 7.2K

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

رادیو وایرلس میکروتیک مدل wAP 60G

رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G

مشخصات و اطلاعات رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G:

رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G یک دستگاه پیشرفته با بدنه کاملا ضد آب در فرکانس 60 گیگاهرتز می باشد، که مناسب برای برقراری ارتباط های وایرلس با سرعت فیبر در شبکه های محلی می باشد. با توجه به اینکه امروزه اکثر اتصالات بی سیم در فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز بسیار شلوغ و غیر قابل اعتماد می باشند و همچنین اغلب این تجهیزات شبکه در این فرکانس ها قادر به ارائه بازدهی حداکثری خود نمی باشند این رادیو میکروتیک یکی از بهترین انتخاب ها برای غلبه بر محدودیت های فرکانسی و رسیدن به سرعت فیبر از طریق ارتباط وایرلس در محیط های کارگاهی و شبکه های محلی در مسافت های کوتاه با کمترین هزینه ممکن می باشد.

 

معرفی رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G:

این رادیو برای کار در فرکانس 60 گیگاهرتز و استاندارد بی سیم 802.11ad آماده شده است و با توجه به سطح دسترسی تعیین شده Level 3 در سیستم عامل این رادیو (Router OS) از آن می توانید در ارتباط های وایرلس نقطه به نقطه (با مدل مشابه حداکثر 200 متر) و یا با تجهیزات دیگر در همین رنج فرکانس استفاده نمائید. همچنین در صورت نیاز می توانید از این رادیو به عنوان تجهیزات سمت کاربر یا کلاینت در ارتباط های وایرلس یک نقطه به چند نقطه بهره گیری نمائید.

در این حالت شما می توانید محصول wAP 60G AP و یا wAP 60Gx3 را خریداری و به عنوان بخش مرکزی شبکه قرار داده و سپس با توجه به تعداد نقاط خود (حداکثر 8 دستگاه) از این دستگاه را به عنوان تجهیزات سمت مقابل استفاده نمائید. لازم به ذکر است حداکثر فاصله ای که این دستگاه قادر به برقراری ارتباط می باشد 200 متر است.

رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G جهت کار در فرکانس 60 گیگاهرتز و استاندارد بی سیم 802.11ad آماده شده است. این فناوری برای سرعت فوق العاده بالا اما با برد بسیار پائین کاربرد دارد. این پروتکل به طور کامل خود را از باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتزی جدا کرده و بر روی فرکانس 60 گیگاهرتز کار می کند.

این دستگاه از لحاظ سخت افزاری شامل 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه، پردازنده 4 هسته ای مدل IPQ-4019 با معماری ARM 32 bit با سرعت پردازنده 716 مگاهرتز برای هر هسته و مقدار ذخیره گاه حافظه 256 مگابایت (RAM)، 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH می باشد.

این رادیو قابلیت پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec، زاویه تابش 60 درجه، حداکثر توان مصرف انرژی 5W، ابعاد 185x85x30 میلی متر و قابلیت کار در شرایط دمائی 40- تا 70+ درجه سانتیگراد اشاره نمود. همچنین برای نصب آسان و اصولی محصول یک کیت نصب بر روی دیوار، یک بست کمربندی برای نصب بر روی لوله یا دکل و یک پایه رومیزی در جعبه محصول موجود می باشد که بنا به صلاحدید خود می توانید از آن استفاده نمائید.

ویژگی رادیو میکروتیک wAP 60G:

  • رادیو میکروتیک wAP 60G مناسب برای استفاده در ارتباط های وایرلس نقطه به نقطه (حداکثر تا مسافت 200 متر با محصول هم نام خود)
  • مناسب برای استفاده به عنوان تجهیزات سمت کاربر یا کلاینت (CPE) در ارتباط های وایرلس یک نقطه به چند نقطه
  • فرکانس 60 گیگاهرتز
  • استاندارد بی سیم 802.11ad
  • زاویه تابش آنتن 60 درجه
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه (با قابلیت PoE IN سازگار با استاندارد 802.3af/at)
  • حداکثر نرخ انتقال داده در بستر بی سیم 1 گیگابیت بر ثانیه
  • پردازنده 716 مگاهرتز چهار هسته ایی
  • 256 مگابایت مقدار ذخیره گاه حافظه (RAM)
  • 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH
  • سطح دسترسی Level 3 در سیستم عامل Router OS
  • پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec
  • دارا بودن گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی CE, FCC, IC, EAC, ROHS
  • ابعاد 185x85x30 میلی متر
  • قابلیت کار در شرایط دمائی 40- تا 70+ درجه سانتیگراد

منبع: 

خرید رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP

مشخصات و اطلاعات پچ پنل لگراند Cat6 SFTP 24 Port:

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP از محصولات شرکت Legrand فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد. این پچ پنل همانطور که از نامش پیداست قطعه ای مستطیل شکل و به رنگ مشکی است و دارای 24 عدد پورت بوده که می توان 24 عدد کیستون شبکه RJ-45 را به آن متصل کرد.

این پچ پنل ها از کلیه کابل های لگراند مدل Cat6 SFTP پشتیانی می کند. همچنین این پچ پنل ها از نوع لودد هستند به این معنا که کلیه لوازم که شامل ریل، کیستون شبکه و … می شود بر روی آن نصب می شود. درون جعبه پچ پنل لگراند Cat6 SFTP 24 Port پیچ و مهره جهت نصب سریع وجود دارد. این پچ پنل دارای قابلیت free tools می باشد به این معنا که بدون نیاز به پیچ گوشتی یا آچار نصب می گردد.  این محصول در ابعاد 70cm×10cm×10cm موجود می باشد و فضایی برابر 1 یونیت را اشغال می نماید.

دلایل استفاده از پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP:

امکان ارتقای شبکه و همچنین افزایش تعداد کاربران در شرکت ها و مؤسسات از دغدغه های همیشگی مدیران IT و حتی مدیران شرکت ها می باشد. از این رو در هنگام کابل کشی سعی بر آن است همواره تعدادی سوکت شبکه بیشتر از تعداد کاربران فعلی در مجموعه ایجاد شود تا در هنگام نیاز به شبکه اضافه شوند. استفاده از پچ پنل این مشکل را به راحتی رفع می نماید.

به این صورت که تمامی کابل ها وارد رک شبکه شده و سپس در پچ پنل شماره گذاری می شوند تا در هنگام افزایش تعداد کاربر هر کدام از سوکت ها را با یک پچ کورد شبکه به سوئیچ متصل نمایند. در واقع پچ پنل ها راه ارتباطی بین کابل شبکه و تجهیزات شبکه مثل سوئیچ، سرور، روتر و … می باشد.

 

منبع: 

خرید پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960XR-48LPS-I

سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I:

سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I یکی محصولات پرطرفدار کمپانی cisco است که مسئولیت کنترل و مدیریت و ارسال بسته ها و داده ها را بر عهده دارد. با استفاده از این دستگاه میتوانید بین تجهیزات شبکه ارتباط برقرار کنید. سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I از سری سوئیچ های 2960 است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

از نظر سخت افزاری، این محصول شامل 48 پورت اترنت است که سرعت های گیگابیتی (پشتیبانی از سرعت 10، 100 و 1000) را برای اتصال سایر دستگاه های POE+ مانند تلفن های IP، دوربین ها و … با توان 370 وات بر روی پورت های معمولی فراهم می کند.

دارای 4 پورت SFP، یک پورت کنسول نوع RJ-45، دو پورت USB، یک پورت USB mini نوع B، یک پورت مدیریتی برای اتصال ماژول های فیبر نوری با سرعت 1G و از دو سی پی یو با ظرفیت 512 مگابایت استفاده می کند. DRAM و 128 مگابایت حافظه فلش را دارد.

 

ویژگی های برجسته سوئیچ های سری 2960X و 2960XR سیسکو:

  • دارای 24 یا 48 پورت اترنت Gigabit با سرعت خطی (line-rate) در عملکرد انتقال
  • 4 uplinks فیبر نوری گیگابیت اترنت ثابت Small Form-Factor Pluggable) SFP) یا 2 عدد 10G SFP+ uplinks
  • قابلیت پشتیبانی از +PoE ( توان قدرتی تا 740W و PoE دائمی)
  • دارای سیستم عامل های LAN Base ،LAN Lite و IP Lite هستند.
  • مدیریت دستگاه با استفاده از Web UI، دسترسی over-the-air از طریق بلوتوث، Command-Line Interface (CLI) ،(Simple Network Management Protocol) SNMP و  پورت کنسول دسترسی RJ-45 یا USB
  • مدیریت شبکه با Cisco Prime ،Cisco Network Plug and Play و Cisco DNA Center
  • Stacking با FlexStack-Plus و FlexStack-Extended
  • ویژگی های لایه 3 با دسترسی مسیریابی Open Shortest Path First) OSPF)، مسیریابی استاتیک و پروتکل Routing Information) RIP)
  • نمایش نام دامنه سیستم به عنوان یک منبع معتبر Name System as an Authoritative Source) DNS-AS) و جریان شبکه ی (NetFlow) کامل (انعطاف پذیر)
  • برخورداری از امنیت با استاندارد 802.1X، تحلیلگر پورت سریال (SPAN) و Bridge Protocol Data Unit (BPDU) Guard
  • قابلیت اطمینان با (میانگین زمان متوسط ​​بین شکست) MTBF
  • قابلیت انعطاف پذیری با دو تا منبع تغذیه قابل تعویض اختیاری

ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I:

  • سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I با قابلیت عملکرد در لایه 2
  • سیستم عامل iOS IP Lite
  • دارای 48 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت گیگابیت (سرعت 10 و 100 و 1000)
  • قابلیت +PoE در پورت های اترنت به منظور تغذیه دستگاه های دیگر (حداکثر توان POE معادل 370 وات)
  • دارای 4 عدد پورت SFP در قسمت Uplink جهت اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 1G
  • دارای 1 عدد پورت کنسول USB mini-Type B
  • دارای 1 عدد پورت USB Type A
  • دارای 1 عدد پورت RJ-45 جهت Management
  • نرخ ارسال پکتهای دیتا 107.1Mpps
  • پهنای باند ارسال 108Gbps
  • پردازنده دو هسته‌ای با سرعت 600 مگاهرتز
  • ظرفیت سوئیچینگ 216Gbps
  • مقدار ذخیره گاه حافظه RAM معادل 512MB
  • حافظه Flash memory معادل 128MB
  • دارای یک منبع تغذیه ثابت و قابلیت افزودن یک پاور اضافه (Redundant)
  • پشتیبانی از قابلیت استک (حداکثر تا 8 سوئیچ سری 2960XR با پهنای باند 80Gbps)

منبع: 

خرید سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960XR-48LPS-I

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

کابل شبکه نگزنس مدل CAT6 SFTP

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP: 

کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP از سری محصولات شرکت نگزنس فرانسه بوده که همینطور که مشخص است از نوع SFTP می باشد یعنی یک شیلد بافته شده به دور کابل پیچیده شده است که باعث می شود نویز و تداخل های الکترومغناطیسی کاهش پیدا کند. این کابل شبکه به صورت 4 زوج سیم در رنگ های مختلف می باشد که به صورت دو به دو در هم تنیده شده اند.

یک شبکه برای اتصال و پیکربندی بین دستگاه هایی مانند پرینتر، کامپیوترها، روتر، سوئیچ شبکه و دیگر دستگاه های مورد استفاده در شبکه، نیاز به کابل شبکه دارد. کابل های شبکه با توجه به توپولوژی هر شبکه خریداری می شود و هر یک از کابل ها عملکرد و تکنولوژی متفاوتی دارد و شما می توانید با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری نمایید.

تفاوت کابل ها در نحوه انتقال سرعت، پهنای باند و طراحی و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. به صورت کلی کابل ها به سه دسته کواکسیال (Coaxial)، زوج بهم تابیده (Twisted Pairs) و فیبرنوری (Fiber Optic) تقسیم می شود که هر کدام از آن ها عملکردی متفاوت دارد.

 

معرفی کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP:

 کابل شبکه Nexans از سری کابل های CAT6 بوده که اطلاعات را در پهنای باند 250 مگاهرتز با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال می دهد که به آن ها کابل های اترنت 10 گیگابایتی نیز گفته می شود. جنس روکش آن PVC و ضد حرارت و رطوبت طراحی شده است که شما می توانید در محیط های مختلف از آن ها استفاده کنید.

کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP از نوع SFTP می باشد یعنی یک شیلد بافته شده به دور کابل پیچیده شده است که باعث می شود نویز و تداخل های الکترومغناطیسی کاهش پیدا کند. این کابل ها به صورت 4 زوج سیم در رنگ های مختلف می باشد که به صورت دو به دو در هم تنیده شده اند.

 این مدل از کابل شبکه در بسته بندی هایی در وزن 46 کیلوگرم طراحی شده است که در دور یک قرقره پیچیده شده است و متراژ کابل آن برابر با 500 متر می باشد. این کابل با ضخامت 23AWG توسط کمپانی نگزنس طراحی شده است و در رنگ نارنجی تولید شده است.

یک کابل زوج بهم تابیده از نوع SFTP می باشد که جنس روکش آن PVC بوده و ضد حرارت و رطوبت طراحی شده است که شما می توانید در محیط های مختلف از آن ها استفاده کنید. این مدل از کابل شبکه در بسته بندی هایی در وزن 46 کیلوگرم طراحی شده است که در دور یک قرقره پیچیده شده است و متراژ کابل آن برابر با 500 متر می باشد.

کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP 500m با ضخامت 23AWG در رنگ نارنجی تولید شده است. کابل LAN نگزنس در پهنای باند 350 مگاهرتز تست شده است و از برنامه های کلاس E و کدهای رنگی TIA/EIA ,568-C.2 پشتیبانی می کند و با استانداردهای EN 50173-1 ,EN 50288-4-1 ,IEC 60332-3 ,IEC 61156-5 ,ISO/IEC 11801 سازگاری دارد.

 

اجزای تشکیل دهنده کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP:

  1. مغزی مسی 
  2. روکش پلی اتیلن
  3. جداکننده
  4. فویل ALU/PET
  5. روکش فویلی مشبک
  6. روکش LSZH یا PVC

 

مشخصات فنی کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP:

  • نوع: کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP
  • نوع کابل: 4 زوج تابیده بدون روکش UTP
  • جنس پوشش: PVC یا LSZH
  • جنس مغزی: مس
  • سرعت انتقال دیتا: 100Mbps
  • پهنای باند ورودی: 300MHz
  • نوع بسته بندی:در حلقه‌های 500 متری
  • سطح مقطه هر رشته:24
  • رنگ:نارنجی
  • قطر: 23AWG
  • وزن: 46 کیلوگرم
  • استاندارد: EN 50173-1 ,EN 50288-4-1 ,IEC 60332-3 ,IEC 61156-5 ,ISO/IEC 11801
  • دمای عملیاتی: 20- تا 60 درجه سانتی گراد

منبع :

خرید کابل شبکه نگزنس مدل CAT6 SFTP

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک مدل hAP ax³

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³

مشخصات و اطلاعات روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³:

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ یکی از، ایمن‌ترین و قدرتمندترین گزینه ها به عنوان یک اکسس پوینت خانگی بی‌سیم یا با سیم است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این دستگاه دارای پیشرفته ترین سیستم عامل موجود در بازار یعنی RouterOS7 عرضه می‌شود تا امکانات جدیدی را به کاربران خود ارائه دهد.

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ یک‌ روتر اکسس پوینت جدید، با قدرت پوشش‌دهی فوق‌العاده و بسیار کارآمد با خروجی‌های گوناگون برای کاربران است که امکان استفاده از وای‌فای را برای تمامی کاربران در فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز به‌صورت هم‌زمان در موقعیت‌های داخلی یکسان فراهم می‌کند.

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ دارای 5 پورت اترنت گیگابیتی با حافظه 256 مگابایت رم و سی پی یو 4 هسته‌ای است. این محصول با پشتیبانی از POE، می‌تواند انرژی موردنیاز خود را تأمین کند و یا از طریق دستگاه‌های دیگر (آداپتور) تغذیه کند. در این محصول یک NAND 128 مگابایتی و یک پورت USB وجود دارد که شما می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره‌ساز داخلی استفاده کنید. روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³، قدرتمندترین دستگاه AX میکروتیک با بهترین پوشش شبکه بی‌سیم تاکنون است. این دستگاه همچنین دارای یک CPU چهار هسته ای مدرن ARM با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و حافظه کافی  برای بیشتر کارها می‌باشد.

داشتن قابلیت‌هایی همچون قوانین فایروال، رمزگذاری سخت افزار، IPsec ،BGP ،Wireguard، مسیریابی پیشرفته، چندین تانل VPN از راه دور، پخش چند جریانی به شما کمک می‌کند تا با سرعت و قدرت بیشتری بدون اتلاف وقت کارهای خود را انجام دهید. زیرا قدرت پردازش کافی برای همه فعالیت‌های کاربران وجود دارد. در این  رورتر اکسس پوینت همچنین یک پورت USB3 و یک مودم LTE برای اهداف ذخیره سازی شما وجود دارد.

  1. ورودی منبع تغذیه Wifi
  2. کلید ریست دستگاه
  3. 5 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه
  4. پورت USB TYPe A
  5. کلید MODE دستگاه
  6. دو عدد آنتن کوچک

 

نحوه نصب روتر میکروتیک hAP ax³:

قبل از شروع نصب دستگاه دستعورالعمل نصب را با دقت بخوانید.

  1. آنتن‌های موجود در این دستگاه را متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که ISP شما اجازه تغییر در سخت‌افزار را می‌دهد و یک آدرس IP صادر می‌کند.
  2. دستگاه را به منبع برق وصل کنید، اتصالات لازم بر روی رایانه شخصی، تلفن همراه خود باز کنید و شبکه بی‌سیم MIKROTIK را جستجو کنید و به آن وصل شوید.
  3. پیکربندی باید به‌وسیله شبکه بی‌سیم و با استفاده از یک مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه انجام شود. از طرف دیگر نیز می‌توانید از ابزار پیکربندی WINBOX استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله نرم‌افزار winbox میکروتیک را مطالعه نمایید.
  4. پس از اتصال به شبکه بی‌سیم آدرس https://192.168.88.1 را دیگر مرورگر خود باز کنید تا پیکربندی آغاز شود، یک نام کاربری به طور پیش‌فرض برای شما انتخاب شده ولی رمز عبور به‌صورت پیش‌فرض انتخاب نشده است. در هنگام استفاده از برنامه تلفن همراه، راه‌اندازی سریع را انتخاب کنید تا شما را برای تنظیمات به‌آسانی راهنمایی کند
  5. در این مرحله گزینه «بررسی بروز رسانی» که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید و نرم‌افزار Router os خود را به آخرین نسخه خود آپدیت کنید.
  6. برای شخصی‌سازی شبکه بی‌سیم خود، SSID را می‌توانید در فیلدهای “نام شبکه” تغییر بدهید.
  7. همچنین کشور محل زندگی خود را در سمت چپ صفحه در قسمت “کشور” انتخاب می‌کنید تا مقررات کشور اعمال و تنظیم شود. در قسمت “رمز عبور WIFI” باید یک رمز حداقل هشت کلمه‌ای یا علامت باشد همچنین رمز عبور روتر خود را در قسمت پایینی “Password” در سمت راست تنظیم کنید و آن را در قسمت “Confirm Password” تکرار کنید، دفعه بعد برای ورود به سیستم استفاده خواهد شد.
  8. و در آخر برای ذخیره تغییرات روی “اعمال پیکربندی” کلیک کنید.

 

ویژگی های روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک C53UiG+5HPaxD2HPaxD:

  • یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این محصول پشتیبانی از سرعت سخت‌افزاری، IPsec که دارای تأییدیه و گواهی‌نامه بین‌المللی CE ،FCC ،IC ،EAC ،ROHS است.
  • پوشش‌دهی مناسب WIFI در فرکانس 5 و 2.4 گیگاهرتز به طور هم‌زمان برای کاربران اداری، خانگی در محیط داخلی.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ توانایی کار در دمای محیطی 40- تا 70+ درجه سانتی‌گراد را دارد.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ می‌تواند بیشترین مساحت قابل پوشش در حدود 100+ متر را داشته باشد.
  • بیشترین توان مصرف انرژی روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ در صورت بهره‌گیری از اتصالات 38w است.
  • همچنین بیشترین توان مصرف انرژی روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ در صورت عدم بهره‌گیری از اتصالات 15w است.
  • این محصول دارای 128 مگابایت حافظه و فضای داخلی ذخیره‌ساز با استاندارد NAND و 256 مگابایت حافظه داخلی RAM است.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax3 یک آنتن خارجی بی‌سیم قدرتمند با بهره بالا (3 – 5.5 dBi) است.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ دارای ابعاد 39*129*251 است.

منبع : 

خرید روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک مدل hAP ax³

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهشید افخمی